تلاش رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت فعالیت تشکیلات خودگردان در قدس اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی درصدد تصویب قانونی است که هرگونه فعالیت تشکیلات خودگردان فلسطین را در قدس اشغالی ممنوع می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، کابینه رژیم صهیونیستی درصدد تصویب قانونی است که در صورت نهایی شدن هرگونه فعالیت تشکیلات خودگردان فلسطین را در قدس اشغالی ممنوع می‌کند.

تلاش برای تصویب چنین قانونی سبب نگرانی نهاد‌های مدنی در قدس شده است. این نهاد‌ها بر این باورند که ممکن است تصویب چنین قانونی، دستاویز لازم را برای پیگرد و تعطیلی این نهاد‌ها در قدس فراهم کند.

کابینه نتانیاهو در پی تصویب قانونی است که مقابله با هرگونه فعالیت فرهنگی در قدس را که به نوعی به تشکیلات خودگردان فلسطین وابسته است، مجاز خواهد کرد. این قانون که گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل تهیه کننده پیش نویس آن است خواهان بازداشت و جریمه هر فردی است که در فعالیت‌های زیرنظر تشکیلات خودگردان در قدس حضور یابد.

چندین دهه است که اسرائیل در قدس از هرگونه فعالیتی که به نوعی با تشکیلات خودگردان فلسطین در ارتباط باشد جلوگیری می‌کند. نهاد‌های فلسطینی در شرق قدس نگرانند که مبادا اقدامات اسرائیل علیه آن‌ها از مرحله کنونی فراتر رود و از تلاش برای جلوگیری از فعالیت‌ها به تعطیلی نهاد‌ها برسد.

از نگاه کارشناسان، پس از تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تل آویو برای اقدام در چنین زمینه‌هایی جسورتر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار