رئیس سازمان زمین شناسی مطرح کرد؛

خسارت ۵۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب اخیر به کشور

شهیدی گفت: در سیلاب اخیر حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.

روابط/خسارت ۵۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب اخیر به کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی دارای  ۲ بخش زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی است.

وی گفت: در سیاست‌های سازمان زمین‌شناسی، تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی موجب تولید ثروت برای کشور می‌شود و در بخش اکتشاف مواد معدنی فعالیت‌های زمین‌شناسی بیشتر ورود پیدا می‌کند و از ثروت تولید شده صیانت می‌کند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه ۴۳ مخاطره اصلی در دنیا شناسایی شده که از این تعداد ۳۴ مخاطره در ایران می‌توان مشاهده کرد افزود: زمین‌شناسی و اکتشاف می‌توانند تولید ثروت خوبی برای کشور داشته باشند.


بیشتر بخوانید: وجود۳۲۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور/ مخازن آبی کشور ۱۳۰ میلیارد مترمکعب کسری دارند


شهیدی تصریح کرد: در سیلاب اخیر حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.

وی ادامه داد: سازمان زمین‌شناسی در سیستان و بلوچستان و خراسان بزرگ فعالیت بسیاری داشته و از سال ۸۳ تولید نقشه‌های زمین‌شناسی آغاز شده و این نقشه ۶ لایه دارد و در لایه زمین‌شناسی کار می‌کنیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در ژئوتوریسم کار‌های خوبی در استان انجام شده است، افزود : در سال‌های ۸۳، ۹۵ و ۹۶ دو پروژه ژئوفیزیک هوایی انجام دادیم و اکتشاف ذخایر پنهان زمین یکی از اهداف این پروژه‌ها است.

شهیدی اظهار کرد: زمین‌شناختی و اکتشافات  سبب تولید و صیانت از تولید معادن کشور می‌شود و تاکنون ۱۹ نقشه ۲۵ هزار در استان که هر نقشه ۱۵۵ کیلومتر بوده کار شده است.

وی در پایان با بیان اینکه کشور در اکتشاف ذخایر پنهان عقب بوده و به دنبال کاهش آن هستیم، افزود: همچنین اکتشافات آب‌های کارستی در سطح کشور در حال انجام است و طرح ملی اکتشافات آب کارستی با اکتشاف مواد معدنی پنهان و شناسایی آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

زمین شناسی در ایجاد تولید ثروت نقش مهمی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
مسئولین ما باید از این سیلاب و منافع و خسارات آن عبرت بگیرند و اقدام هایی را انجام دهند که در صورت تکرار چنین بارندگی هایی فقط منافع آن عاید کشور شود.
آخرین اخبار