استقبال چین از نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی

سخنگوی وزارت خارجه چین از تبادل نامه میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون استقبال کرد و گفتگو را استراتژی اساسی برای حل مشکلات شبه‌جزیره کره دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «کی بی اس»، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از نامه نگاری اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استقبال کرد.

وی ضمن استقبال از این نامه نگاری اعلام کرد چین همیشه بر این باور بوده است که مذاکرات و گفتگو یک استراتژی اساسی برای حل مشکلات مربوط به شبه جزیره کره است. این سخنگو در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد که کره شمالی و آمریکا به مذاکرات دوجانبه ادامه دهند و این مذاکرات نتیجه بخش باشد.

این مقام چینی همچنین تأکید کرد پکن امیدوار است همه کشور‌ها برای حصول پیشرفت در رایزنی‌ها و کمک به صلح، امنیت و رفاه منطقه، ارتباطات میان یکدیگر را تقویت کنند.

روز گذشته خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون نامه‌ای را با محتوای مهم از سوی دونالد ترامپ دریافت کرده است. این خبرگزاری اعلام کرد نامه دریافت شده توسط رهبر کره شمالی، از طرف شخص ترامپ نگارش شده و حاوی «مطالب مهمی» است.

این خبرگزاری بدون ارائه جزئیات بیشتر از محتوای نامه رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر کره شمالی، نوشت: «کیم می‌گوید با جدیت محتوای جالب نامه را بررسی می‌کند».

تبادل نامه میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در حالی رخ داده است که دو طرف پیشتر در سنگاپور و ویتنام با یکدیگر ملاقات کردند. در ملاقات دوم این دو در ماه فوریه سال جاری میلادی در ویتنام، دو طرف نتوانستند به توافق برسند و مذاکرات آن‌ها نیمه کاره رها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار