صدور حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی متخلف گیلانی

رئیس کل دادگستری گیلان از صدور حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان امروز گفت: از ۶۰ نفری که در کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد ۳ نفر از گیلان بودند.

وی افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در گیلان کمترین خطا و انحراف‌ها رخ می‌دهد.

رئیس کل دادگستری گیلان، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضا را تظلم خواهی و رسیدگی به دعاوی و شکایات اعلام کرد و گفت: رسیدگی سریع‌تر قضات به پرونده‌ها مورد توجه است، اما با توجه به حساسیت موضوع و برای رعایت عدالت، کیفیت و دقت در رسیدگی‌ها از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا است.

احمد سیاوش پور، بروز برخی اشتباهات در روند رسیدگی به پرونده‌ها را تایید کرد و با بیان اینکه آمار اشتباهات بسیار کم است، افزود: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در گیلان حداکثر ۶۰ روز و در پرونده‌های حقوقی که تشریفات آیین دادرسی دارد به سبب نوع کار تقریبا ً ۹۰ روز است.

وی، به تلاش ۱۲ هزار قاضی کشور در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط کاری، گفت: عده بسیار کمی از این جمع خدوم دچار خطا و انحراف می‌شوند و بیشتر افرادی که در دستگاه قضا مشغول خدمت به مردم هستند در کار و حرفه خود افرادی بسیار عادل و بسیار متعهداند.

رئیس کل دادگستری گیلان، به برخورد دستگاه قضا با انحرافات با استفاده از ابزار‌های نظارتی را که در اختیار دارد اشاره کرد و افزود: ابزار نظارتی دستگاه قضا ابزاری بسیار بی ملاحظه است به این معنی که به صورت کاملاً مستمر و پیوسته و با جدیت تمام وظیفه نظارتی خود را در حوزه‌های تعیین شده انجام می‌دهد.

احمد سیاوش پور تصریح کرد: فعالیت و نقش آفرینی دادسرای انتظامی گیلان، حفاظت اطلاعات دستگاه قضا در استان، مدیران، رؤسای کل و دادستان‌ها را برای نظارت در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها بسیار دقیق اعلام کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

برکناری ۳ قاضی متخلف گیلانی

برچسب ها: دادگستری ، قاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.