چند نرخی بودن خدمات عامل سردگمی مردم

تعیین نشدن نرخ جزئی خدمات فنی زمینه به وجود آمدن نرخ های متفاوت در دستمزدهای نهایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف خراسان رضوی گفت :نرخ خدمات فنی توسط اتحادیه به صورت جزئی تشریح و متناسب با کیفیت هر خدمت تعیین نشده است و باعث  به وجود امدن نرخ های متفاوت در زمینه ارائه خدمات شده و زمینه سردرگمی مردم در پرداخت هزینه خدمات از نتایج ان است .
 
وی افزود :کارشناسان مستقر در اتحادیه‌ها مسئول ارزیابی دستمزد و کیفیت خدمت هستند و  از مردم خواست خدمات فنی را از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب درخواست کنند تا پیگیری شکایت برای اتحادیه آسان‌تر باشد و قبل از هر چیز قیمت‌ها را از اتحادیه‌های مربوطه جویا شوند تا ذهنیت لازم را برای پرداخت دستمزد نهایی داشته باشند.
 
مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف گفت   : دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات بر سه بخش تقسیم شده است که بخش اول کمیته نرخ گذاری کالا و خدمات در اتاق اصناف براساس پیشنهاد اتحادیه هر صنف، نرخ کالا و خدمات را با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بررسی و پس از تصمیم گیری برای تأیید به کمیسیون تنظیم بازار استان ارسال می‌کند.
 
دلداری گفت : در بخش دوم، نرخ خدمت صنفی بین اتحادیه مربوطه و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به صورت توافقی تعیین و برای تأیید به اتاق اصناف و از آن طریق به کمیسیون تنظیم بازار استان ارسال می‌شود.

وی افزود : در بخش سوم نیز که مربوط به نرخ گذاری خدمات فنی است، قیمت تمام شده و هزینه‌های جانبی از قبیل هزینه‌های آب، برق، اجاره محل و امثال آن به اضافه ۱۵ تا ۲۰ درصد سود مورد نظر قرار می‌گیرد که مسئول تعیین این نرخ، اتحادیه هر صنف است.

انتهای پیام// م.ی

چند قیمتی بودن  خدمات فنی 

برچسب ها: بازار ، مصرف کنندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.