۱۱۹روستا‌ی شهرستان خوی تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی خوی گفت:۱۱۹ روستای شهرستان خوی اکنون تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی خوی در نشست خبر‌ی با اصحاب رسانه با تشریح برنامه شرکت و ضرورت صرفه جویی در مورد آب وفاضلاب روستایی گفت:شهرستان خوی دارای ۲۱۰ روستا با جمعیتی بالغ بر۹۶۰۸۰نفرو ۲۸۵۷۵خانوار می‌باشد.
 
وی ادامه داد:ازاین تعداد۱۱۹روستا تحت پوشش آبرسانی می‌باشند؛ که آب مورد نیاز مشترکین این روستا‌ها از ۱۱۵ منبع آبی (۶۳حلقه چاه، ۵۱ چشمه، ۱رشته قنات) ۱۰۲ باب مخزن ذخیره آب، خط انتقال از طریق ۲۸۲ کیلومتر و۴۶۷ کیلومتر شبکه توزیع تامین می‌گردد.

وی در ادامه به اجرای برنامه‌های هفته صرفه جویی در آب توسط اداره آب وفاضلاب روستایی اشاره کردوگفت:تقدیر از مشترکین خانگی کم مصرف، نصب بنز‌های اطلاع رسانی صرفه جویی در روستا‌های پر مصرف در طول هفته صرفه جویی آب وهمچنین درطول تابستان، تهیه و ارسال تجهیزات کاهنده و بهینه ساز آب در مراکز عمومی روستا‌های پرمصرف، تهیه برشور آموزشی همراه با قبض آب و توزیع آن در روستا‌های پر مصرف از جمله برنامه‌هایی هستند که در طول هفته صرفه جویی در آب اجرا می‌شود.

یداله سلطانی ادامه داد: برگزاری جلسات با خبرنگاران و رسانه‌ها جهت اطلاع رسانی، فراهم آوردن بازدید روحانیون و ائمه جماعت از تأسیسات آب رسانی روستا‌ها، معرفی انشعاب غیر مجاز به عنوان ضد ارزش دینی وآمیخته کردن آن با آموزه‌های دینی، آگاه سازی مردم از قیمت تمام شده استحصال آب شرب، فرهنگ سازی پرداخت به موقع آب بها وتهیه برنامه‌های فر هنگی و پخش آن در شبکه‌های استانی از جمله دیگر برنامه‌هایی هستند که در طول این هفته اجرا می‌شود.

وی دربخشی از سخنان خود به عملکرداداره آب وفاضلاب روستایی در سال ۹۷ اشاره کرد وگفت: در آمار فروش حق انشعاب به مشترکین به مبلغ ۲میلیاردو ۳۰۸میلیون تومان وصول شده و مانده بدهی مشترکین ۷۱۷میلیون تومان که این مبلغ به ۴۰۲میلیون تومان رسیده یعنی ۴۳درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه در باره آزمایشات میکروب زدایی آب شرب افزود:کیفیت آب را از نظرآزمایشات میکروبی، فیزیو لوژی وشیمیایی و ریز آلاینده درآزمایشگاه کنترل می‌شود. ودر این راستا ۹۰ دستگاه کلر زن برقی، گازی و هیدرومکانیکی برروی تاسیسات تامین آب نصب گردیده است.

سلطانی گفت: همچنین کنترل و نظارت تمام منابع و تاسیسات آبرسانی توسط عوامل اجرایی شرکت صورت می‌گیرد که نتیجه انجام این فرایند مطلوبیت آب شرب روستا‌ها از نظر میکروبی ۹۹/۶ درصد و کلرزنی ۹۸/۵ درصد است که از استاندارد کشوری بالاتر می‌باشد.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود اضافه نمود: در سال ۹۷درحوزه فن اجرایی، اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان مصوب داشتیم که ازاین مبلغ ۷میلیارد تومان تخصیص یافت باتوجه به اعتبار تخصیص یافته ۱۰ پروژه در حوزه آب، در ۲۶روستا به بهره برداری رسیدند.

این مقام مسئول در ادامه گفت:درسال گذشته استاندارسازی ۳۱۳۰فقره انشعاب آب،۶۱کیلومتر خط انتقال،۶۱ کیلومتر شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی شبکه در۵کیلومتر در هرروستاتوسط اداره آب وفاضلاب روستایی و اصلاح و بازسازی شبکه در ۱۰ کیلومتر با مشارکت شورا‌ها، بخشداری ودهیاری روستا ها، احداث یک حلقه چاه، بهسازی دو دهنه چشمه، نصب ۱۸دستگاه پمپ، نصب ۱۹دستگاه تابلو برق و۳۳۰۰ تعمیرات از جمله خدماتی بودند که در حوزه آب انجام گرفته با اتمام این پروژه‌ها روستائیان از آب شرب سالم وبهداشتی بهره‌مند شدند.

یداله سلطانی دربخشی از سخنان خود بااشاره به اجرای سه پروژه مهم در دست اقدام در سه روستای خوی خبر دادوگفت:این پروژه‌های آب رسانی در روستای رازی۹۸۰ میلیون تومان اعتبار، از این مقدار ۴۰۰ میلیون تومان مصوب و ۳۶۸ میلیون تومان اختصاص یافته، روستای بلسور علیا ۷۲۰ میلیون تومان اعتبارکل ۳۰۰ میلیون تومان مصوب این مقدار بطور کامل تخصیص یافته ودراجرای پروژه روستای خویمن ۸۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی در ادامه اظهارداشت: پروژه روستای بلسور علیا در دوفاز اجرای می‌شود که در فاز اول آن ۶/۵کیلومترتوزیع شبکه،۲۰۰ متر خط انتقال واستاندارسازی ۱۷۱ عدد انشعاب آب انجام گرفته است.
 
سلطانی در همین راستا گفت: به محض اختصاص مابقی اعتباردر فاز دوم ساخت یک مخزن آب و۴کیلومتر خط انتقال اجرا می‌شود.
 
وی دربخشی از سخنان خود به اجرای ۳۱ پروژه پیشنهادی در سال جاری نیز گفت:برای سالجاری در قالب ۳۱پروژه با اعتبار ۳۹ میلیاردتومان برای ۵۴روستا با تعداد ۵۸۰۰خانوار و۳۱۶۰۰نفر جمعیت پیشنهاد شده است که به محض تخصیص اعتبار این پروژه اجرا می‌شود.
 
درپایان نشست خبرنگاران از پروژ‌های در دست اجرای اداره آب وفاضلاب روستایی در بخش قطور بازید کردند.

 
انتهای پیام/م
 

بهره مندی روستاییان از آب شرب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.