جلوگیری از سوختن بیش از ۴۰ هکتار از مراتع کلایه کهگیلویه

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به تماس استاندار و هلی برن سریع نیرو به کلایه آتش سوزی مراتع این منطقه کنترل و مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،وحید محمدی تبارمدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز تماس تلفنی مبنی بر  آتش سوزی در کوه کلایه کهگیلویه با مدیریت بحران استان برقرار شد.
 
وی افزود: بلافاصله دستورات لازم برای حضور میدانی فرماندار کهگیلویه و مدیر منابع طبیعی شهرستان صادر شد و این مدیران به همراه نیروهای مردمی در منطقه عملیاتی حاضر شدند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باتوجه به ارتفاعات و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی، حرکت آتش نشانان با مشکل مواجه بود و بنا به ضرورت حضور هلیکوپتر آتش نشان برای خاموش کردن آتش تماس تلفنی با استاندار برقرار شد.
 
محمدی تبار اضافه کرد: استاندار شخصا این موضوع را پیگیری کرده و پس از تماس با مدیرعامل شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب، هلیکوپتر برای هلی برن نیرو به منطقه آتش سوزی اعزام شد.
 
وی ضمن تقدیر از پیگیری به موقع استاندار، بیان کرد: خوشبختانه آتش ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه اطفا شد.
 
وی تاکید کرد: این آتش سوزی با پیگیری سریع و به موقع کمتر از ۳ ساعت خاموش و کنترل شد.
 
محمدی تبار با اشاره به اینکه حدود چهار هکتار از مراتع منطقه کلایه در آتش سوخت، اضافه کرد: خوشبختانه حتی یک اصل درخت در این آتش نسوخت و اگر سرعت عمل و آمادگی نیروها و مدیریت بحران نبود شاید بیش از ۴۰ هکتار از مراتع این منطقه
طعمه حریق می شد و آتش به جنگل های کهگیلویه سرایت پیدا می کرد.

انتهای پیام/پ

جلوگیری از سوختن بیش از ۴۰ هکتار از مراتع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.