فرهنگ سازی مصرف آب راه حل مشکل کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حوزه آب شرب باید توان خود را برای فرهنگ سازی مصرف بهینه داشته بکارگیری کنیم .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان امروز در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع کرده که خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه کند.

وی افزود: آمار سال ۹۷ از میزان تاثیر گزاری فعالیت‌های آبفا استان حاکی از این است در این سال در بخش خانگی ۶.۸ درصد کاهش مصرف، در بخش غیر خانگی ۷.۱ درصد و در مجموع در بخش خانگی و غیر خانگی ۶.۹ درصد کاهش مصرف را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضل آب استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری با توجه به بارندگی‌های مناسب در حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب سد آبگیری شده و با توجه به این حجم آب، ولی هنوز در بخش‌هایی شاهد افت فشار هستیم که دلیل این مشکل پایان نیافتن سامانه دوم آبرسانی است.

هاشمی تصریح کرد: این سامانه سال ۸۶ باید به اتمام می‌رسید، ولی به دلایل اداری و صدور مجوز‌ها هنوز این سامانه به اتمام نرسیده است و در حال حاظر شرکت آب منطقه‌ای در حال تکمیل تصفیه خانه و خطوط آبرسانی این سامانه است که مدیریت استان تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات این سامانه را به کار گرفته است.

وی افزود: در حوزه آب شرب باید توان خود را برای فرهنگ سازی مصرف بهینه داشته بکارگیری کنیم، رفتار دایمی ما در حوضه مدریت مصرف میتواند کمک به زندگی پایدار در یک اقلیم خشک و نیمه خشک داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضل آب استان اصفهان ضمن تاکید بر جدیت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر انجام تعهدات خود افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بخش سازگاری با خشک سالی در رویداد مبارزه با کم آبی موفق به کسب رتبه برتر صنعت آب و فاضلاب در بخش آب شرب شد.
هاشمی با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه فرهنگ سازی و سازگاری با کم آبی گفت: در سال گذشته این اقامات در سه بخش انجام شد که این سه بخش در حوزه‌های فنی، قانونی و فرهنگی بودند که باعث گردید شاهد کاهش ۶.۹ درصد مصرف آب نسبت به سال پیش از آن باشد.

وی با برشمردن اقدامات انجام شده در جهت فرهنگ سازی مصرف آب افزود: در قسمت فنی تمام شهر‌هایی که از آب طرح استفاده می‌کردند بخش بندی شده و از همین ظرفیت در سال جاری نیزاستفاده می‌کینم، در این راستا شهر اصفهان نیز به ۲۳ بخش تقسیم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضل آب استان اصفهان گفت: در بخش هوشمند سازی شبکه شهر اصفهان ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا در غالب سامانه هوشمند تله متری برده شد که دقت بالایی در انتقال آب دارد که در این راستا ۴۵۰ ایستگاه آنلاین مدریت فشار در استان نصب گردیده.

هاشمی ادامه داد: یکی از نکاتی که مورد گلایه شهروندان است تامین آب از طریق چاه است، زمانی که شهروندان نیاز به آب دارند باید از هر طریقی تامین آب را انجام دهیم در حال حاظر حدود ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه از چاه‌های حفر شده تامین می‌شود در صورتی که این مقدار با عدد ۱۱ هزار لیتر قابل مقایسه نیست ضمن اینکه مرکز بهداشت استان کیفیت آب‌های این چاه‌ها را تایید کرده است.

وی ضمن اشاره به ضرورت کاهش میزان آب بدون درآمد گفت: با اقداماتی که شرکت آب و فاضلآب اصفهان انجام داده میزان آب بدون درآمد که شامل انشعابات غیر مجاز و پرتی شبکه میباشد این میزان را به حداقل در کشئر برسانیمکه در حال حاظر در حدود ۱۶.۱ درصد است.

وی افزود: در این راستا نشت یابی‌های متعددی در اتان داشته ایم، ۸۵ کیلومتر در سال ۹۷ اصلاح شبکه آب انجام گرفته؛ ۶۳۳۷ انشعاب آب را اصلاح و بازسازی شده، عملیات نشت یابی و شبکه و انشعابات را در شبکه آب شرب الزامی کردیم


انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.