مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: کنارک با ۹۰ هزار نفر جمعیت و سهم بیش از ۸۰ درصدی در حوزه صید آبزیان استان برای توسعه پایدار نیازمند ساخت اسکله تجاری برای صادرات و واردات کالا است.

کنارک نیازمند اسکله تجاری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان در بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهوری از اسکله کنارک اظهار داشت: اسکله تجاری موجب رونق اشتغال و توسعه می‌شود و موقعیت جغرافیایی و علاقه مندی مردم به دریا سبب شده تا شغل بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان کنارک صیادی و وابسته به صنایع شیلاتی باشد.

وی بیان کرد: حدود هزار فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صیادی در کنارک و چابهار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها بدون مجوز هستند و انتظار است پس از گذشت حدود ۲۰ سال در صدور مجوز لنج و قایق تسریع شود.

مدیر کل شیلات استان افزود: ساماندهی قایق‌های صیادی و تکمیل طرح‌های شیلاتی در دست اجرا نیازمند تخصیص اعتبار هستند و باید هر چه سریع‌تر مشکلات صیادان در زمینه لایروبی و بهسازی اسکله‌ها مرتفع شود.

وی ادامه داد: چهار بندر صیادی چابهار و کنارک با گذشت سال‌های طولانی همچنان در انتظار لایروبی هستند و باید اعتبارات موردنیاز بطور ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کند.

میرمرادزهی گفت: سیستان و بلوچستان بهشت آبزی پروری است و بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی کشت میگو شناسایی شده و نیاز به ایجاد زیرساخت برای حضور سرمایه گذاران است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جبران خسارت صیادان و لنج‌های ربوده شده توسط دزدان دریایی ضروری است و با رفع مشکلات صید و صیادی شاهد ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهوری از اسکله کنارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار