در حوزه فضای تبلیغی روستایی مشکل داریم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در حوزه فضای تبلیغی روستایی مشکل داریم.

در حوزه فضای تبلیغی روستایی مشکل داریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام علی نظیری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این موضوع درسال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته گفت: این امر با همکاری و مشارکت جدی دولت، مردم نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه فضای تبلیغی روستایی مشکل داریم گفت: تنها ۵۰ درصد ظرفیت فضای تبلیغی در روستا‌های استان فعال است.

حجت الاسلام نظیری افزود: با سازماندهی که طی چند سال گذشته در سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته، تقریباً پوشش حداکثری در فضای شهر‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر طلبه مستعد آماده حضور در فضای تبلیغ داریم که در شهر‌ها فضا برای حضور آن‌ها فراهم است و ظرفیت‌ها و ماموریت‌های تبلیغی به نحو مطلوبی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه می‌توان ظرفیت‌های تبلیغی جدیدی را تعریف کرد افزود: فرصت‌هایی برای حضور مبلغان وجود دارد که باید به تناوب آن را آغاز کرد و در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: بنا داریم در فضای شهر‌ها ظرفیت‌های تبلیغی را حتی به صورت تخصصی در حوزه کودکان، نوجوانان، بانوان، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی داشته باشیم، زیرا اکنون در ادارات حضور مبلغان در حد اقامه نماز است که باید به این موضوعات پرداخت.
وی با بیان اینکه روحانیون طرح هجرت و مستقر در روستا‌ها حضور مستمری دارند به طوری که یک طلبه در روستا‌ها مستقر است خاطرنشان کرد: در سایر روستا‌های استان فضای تبلیغی به صورت مقطعی است و حضور طلبه فقط به دهه محرم، ماه رمضان و تابستان محدود می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد برنامه زمان‌بندی را دنبال می‌کنیم که اگر دولت و مسوولان استانی همکاری کنند و با تامین اعتبار موضوعات را جزو اولویت‌های استان قرار دهند از حیث نیروی انسانی مشکلی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت نیز در روستا‌ها باید فراهم شود افزود: توجه به حق‌التبلیغ و ایجاد خانه عالم نیز از ضروریات حضور طلاب در روستاهاست که سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا پایان سال در همه روستا‌هایی که فضا مهیاست، یک طلبه مستقر داشته باشد.

نظیری با اشاره به اینکه نیمی از روستا‌ها ظرفیت حضور طلبه را دارند گفت: این مهم نیز طی سال‌های اخیر شتاب گرفته که با همکاری و مشارکت جدی دولت، مردم نیز همراه خواهند داشت.
انتهای پیام/ج

در حوزه فضای تبلیغی روستایی مشکل داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.