عبدالله عبدالله:

مداخله هایی در کار کمیسیون انتخابات وجود دارد/ کمیسیون انتخابات باید مستقل عمل کند

رئیس اجرائی دولت افغانستان ضمن تاکید بر استقلال کمیسیون انتخابات افزود: مداخله هایی در کار کمیسیون انتخابات وجود دارد.

 

مداخله هایی در کار کمیسیون انتخابات وجود دارد/ کمیسیون انتخابات باید مستقل عمل کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که برخی افراد و نهادها در کار کمیسیون مستقل انتخابات مداخله می کنند.

عبدالله که به یکی از مراکز «ثبت نام تقویتی» رای دهندگان در شهر کابل رفته بود اظهار داشت شکایت‌هایی از مداخله در کار کمیسیون وجود دارد که وی نیز از این موضوع آگاه است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان افزود: اگر به نام ریاست اجرائی کسی بخواهد در امور کمیسیون انتخابات مداخله کند، اعضای کمیسیون هیچ نوع احتیاطی را به کار نبرند و باید مسئله را برملا کنند؛ البته شکایت های دیگری هم وجود داشته که ما خبر داریم.

عبدالله خطاب به اعضای کمیسیون انتخابات گفت: تکرار اشتباهات گذشته افغانستان را با بحران جدی مواجه می سازد. از طرف دیگر حفظ استقلالیت کمیسیون انتخابات مهم است تا همه مطمئن باشند.

یادآوری می کنیم که پس از انتخابات جنجالی مجلس افغانستان، دبیران کمیسیون‌های انتخاباتی ممنوع الخروج و تحت پیگرد دادستانی قرار گرفتند و اعضای جدید وارد کمیسیون شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.