رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

ایجاد ۳ هزار اشتغال مستقیم در بخش اصناف قم

سیجانی گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون حدود سه هزار اشتغال مستقیم در بخش اصناف قم صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در سالن اجتماعات مجتمع اداری اصناف قم گفت: طبق هدف گذاری انجام شده باید ۲۴۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌شد، ولی ۶۰۰ شغل بیشتر بوجود آمده است.

وی بیان داشت: سال گذشته از مجموع ۱۰ هزار میلیارد تسهیلات رونق تولید پیش بینی شده برای استان، ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش اصناف قم سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مجدانه مشکل‌های اصناف را بررسی و دنبال می‌کنیم، افزود: در جلسه‌های کارگروه تنظیم بازار استان نمایندگانی از اتحادیه‌های مختلف صنفی حضور دارند، و در صورت موافقت استاندار در کارگروه ستاد تسهیلات رونق تولید نیز این کار انجام شود.

رئیس سازمان صمت قم در بخش دیگری از سخنان واحد‌های بدون مجوز را عامل اصلی بروز تخلف در بخش اصناف ذکر کرد و افزود: در این زمینه کارگروهی با مشارکت فرمانداری و اداره کل اماکن نیروی انتظامی تشکیل شده است.

سیجانی تصریح کرد: هدف از این اقدام استفاده از قوه قهریه نیست، بلکه کمک به قانونمند شدن و مجوز دار کردن واحد‌های فاقد مجوز است.

وی با بیان اینکه در این زمینه از مشوق‌هایی مانند بخشودگی جرائم و کاهش عوارض نیز استفاده می‌کنیم، گفت: دادستانی ضرب الاجلی را برای واحد‌های متخلف تعیین کرده، و در جهت حفظ حقوق واحد‌های قانونی و همچنین مردم با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

اصناف نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرائم دارند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قم نیز در این آیین اظهار داشت: قوه قضاییه و نیروی انتظامی در مجموع ۳۰ درصد سهم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را دارند، و ۷۰ درصد عامل پیشگیری از آسیب ها، ناشی از مشارکت اجتماعی گروه‌های مختلف است که در این میان اصناف نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.

سعید کاویانی یادآور شد: به عنوان نمونه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ موضوع قاچاق سوخت به قم از دغدغه‌های مهم مسئولان بود، ولی با اهتمام کوره‌های آجرپزی برای گاز سوز شدن، سالانه به میزان ۹۰ لیتر در سوخت مصرفی استان صرفه جویی، و این مساله کاهش قاچاق سوخت به استان را در پی داشت به همین علت اصناف را پرچم داران اقتصاد مقاومتی می‌دانیم.

۳۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی قم انجام شد

رئیس اتاق اصناف قم نیز در این آیین گفت: ۱۲ واحد نظارت و بازرسی در استان فعالیت می‌کنند، و سال ۹۷ این تعداد بازرسی یاد شده با این بضاعت کم در استان صورت گرفته است.

حسن احمدلو با اشاره به ماموریت‌های اتاق اصناف برای نظارت بر عرضه کالا‌های مختلف مانند گوشت، مرغ و شکر بیان داشت: بر اساس تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی ۳۰ درصد از جرائم دریافتی از واحد‌های متخلف باید در اختیار این اتاق قرار بگیرد، ولی تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

وی اظهار کرد: برغم صدور مجوز معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مذکور برای اصناف استان، ولی سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده که باید به کمک نمایندگان مجلس آن را وصول کنیم.

وی تاکید کرد: این اتاق به صورت ۱۰۰ درصد یک سازمان مردم نهاد است، و در تامین هزینه‌ها مستقل عمل می‌کند به همین علت حق خود را مطالبه نموده، و چیزی فراتر از آن نمی‌خواهد.

۳۵ هزار واحد صنفی و ۶۰ اتحادیه در زیر مجموعه اتاق اصناف قم فعالیت می‌کنند.

آیین روز ملی اصناف با حضور مسئولان و نمایندگان استانی و نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران برگزار و از ۱۰ تن از اصناف و بازاریان قم تجلیل شد.

لازم به ذکر است اول تیر روز ملی اصناف نامگذاری شده است.

انتهای پیام/الف

۳ هزار اشتغال مستقیم در بخش اصناف قم ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار