رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

تدوین برنامه راهبردی رونق تولید در قم

رئیس سازمان صمت قم از تدوین یک ساله برنامه راهبردی رونق تولید در قم خبر داد.

تدوین برنامه راهبردی رونق تولید در قمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،با اشاره به تدوین برنامه راهبری رونق تولید در استان تصریح کرد: برنامه راهبردی رونق تولید که برشی از سیاست کلان رونق تولید بوده به صورت یک‌ساله در قم تدوین‌شده است که ۲۷ محور و راهبرد با تعیین دستگاه مسئول و دستگاه همکار در این برنامه راهبردی سنجیده شده است.

وی  ادامه داد: جهاد کشاورزی و سازمان صمت دو دستگاه مسئول اصلی در اجرای این برنامه راهبردی هستند و این برنامه با نگرش عملیاتی بودن تدوین‌شده است و جنبه‌های اجرایی شدن به صورت دقیق سنجیده شده است، برخی از محور‌های برنامه راهبردی رونق تولید نیازمند پیگیری‌های ملی است.

سیجانی با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع رونق تولید استان قم در سال ۹۷ اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ جلسه اصلی و بیش از ۱۰۰ جلسه فرعی تشکیل شد که مشکلات ۲۰۰ واحد موردبررسی قرار گرفت.

وی مصوبات این جلسات را ۶۰۴ مورد دانست که ۷۲ درصد آنان اجرایی شده است و ادامه داد: ۲۲ درصد مصوبات نیز در دست پیگیری است که تنها سه درصد مصوبات روی زمین‌مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵ جلسه میدانی جلسات ستاد تسهیل برگزارشده و به مشکلات ۴۰ واحد صنعتی استان رسیدگی شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی به واحد‌های صنعتی و کشاورزی در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: تا پایان سال گذشته ۷۹۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است که با احتساب تسهیلات پرداخت‌شده در سال جدید، این تسهیلات به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سیجانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ واحد صنعتی راکد استان با پرداخت تسهیلات به چرخه فعالیت برگشتند، ابراز کرد: ۶ هزار و ۸۰۰ شغل جدید سال گذشته ایجادشده است و در بخش کشاورزی نیز تثبیت اشتغال ۷ هزار و اشتغال جدید برای ۴۰۰ نفر شده است.

انتهای پیام/ش

جلسه اقتصاد مقاومتی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار