لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹؛

وقتی تور‌های توطئه پاره شد/ تمجید مشاهیر والیبال از میزبانی ایران

رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در حالی امسال پیگیری شد که ایران برای نخستین بار میزبان ۲ هفته این رقابت‌ها بود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی شهر اردبیل برگزار شد و تیم‌های ملی والیبال پرتغال، استرالیا، فرانسه و ایران به مصاف یکدیگر رفتند تا پرونده رقابت‌های آن بسته شود. این رقابت‌ها برای نخستین بار در شهری به غیر از تهران برگزار شد تا محک جدی برای دیگر استان‌ها و شهر‌های کشور باشد.

لیگ ملت‌های والیبال یکی از مهم‌ترین تورنومنت‌های بین المللی در والیبال است که هر ساله با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود و در هر هفته آن ۴ تیم در یک گلدان به مصاف حریفانشان می‌روند. این رقابت‌ها همواره شاهد حضور تیم‌ها و بازیکنان بزرگی است که در هفته‌های مختلف به جای جای جهان سفر می‌کنند.

کشورمان در رقابت‌های ۲۰۱۹ بر خلاف سال‌های قبل ۲ میزبانی را بر عهده داشت و در شهر‌های ارومیه و اردبیل در مجموع هفته سوم و چهارم میزبان تیم‌های ملی والیبال فرانسه، روسیه، لهستان، کانادا، استرالیا و پرتغال بود. حضور این تیم‌های بزرگ آن هم در شرایط فعلی که بیگانگان و دشمنان این خاک به دنبال آن هستند تا به هر صورتی که شده کشورمان را نا امن نشان دهند جالب توجه بود. کشورمان که هموراه نشان داده در هر شرایطی همواره مستحکم و قدرتمند پیش می‌رود بار دیگر با این میزبانی آرزو‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

میزبانی در شهر‌های اردبیل و ارومیه آن هم برای نخستین بار در این سطح مشکلات جزئی داشت، اما مورد بزرگی نبود که این میزبانی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. سرمبریان تیم‌های ملی پرتغال، استرالیا و فرانسه که در هفته چهارم این رقابت‌ها به اردبیل آمده بودند بار‌ها در مصاحبه‌ها و کنفرانس‌های خبری خود به این مسئله اشاره کردند.

تونیتی: نا امنی ندیدیم / جو فوق العاده بود

بنجامین تونیتی کاپیتان تیم ملی والیبال فرانسه که همراه تیمش برای بازی در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به ایران و شهر اردبیل آمده بود بار‌ها و در گفتگو‌های مختلف به میزبانی خوب ایرانی‌ها اشاره کرد او حتی در گفتگو‌های عادی خود هم به این مسئله تاکید می‌کرد. تونیتی حتی در بخش‌هایی از مصاحبه اش عنوان داشت:

ما سوار هواپیما شدیم به ایران آمدیم، همه منتظر ما بودند و عکس‌های زیادی با بازیکنان فرانسه گرفتند همه چیز فوق العده بود و ما بدون هیچ مشکلی و حتی اسکورت خاصی به جا‌هایی که می‌خواستیم می‌رفتیم من هیچگونه نا امنی مشاهده نکردم. جو فوق العده بود و این مسئله در بازی‌ها هم مشهود بود. او حتی در آخرین کنفرانس خبری اش هم از جو فوق العاده سالن و ایران گفت.

سیموئز: ایرانی‌ها بر خلاف پرتغالی‌ها والیبال را دوست دارند

ژائو سیموئز بازیکن تیم ملی والیبال پرتغال که برای نخستین بار به ایران آمده بود از جو فوق العاده و شرایط خوب والیبال در ایران گفت او همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به سالن‌ها هم اشاره کرد و عنوان داشت: برای نخستین بار است که به ایران می‌آیم و شنیده ام که مردم این کشور بر خلاف پرتغال علاقه خاصی به والیبال دارند. جو سالن‌ها در ایران خارق العاده و بسیار عالی است.

سیلوا:هیچ جا را مثل ایران ندیدم 

سیلوا سرمربی تیم ملی والیبال پرتغال در بدو ورودش به ایران و در نخستین کنفرانس خبری عنوان داشت که خوشحال است که بار دیگر به ایران آمده است. او ۱۰ سال پیش هم به ایران آمده بود و از میزبانی ایرانی‌ها در این رقابت‌ها تشکر کرد. او که از حضور هواداران ایرانی و حمایتشان از تیم ملی والیبال هم شگفت زده شده بود درباره ایران و سالن برگزاری رقابت‌ها گفت: بهترین جو دنیا را در سالن دیدم هیچ جایی را مثل ایران ندیدم همچه چیز فوق العاده بود و چنین چیزی تجربه نکردم.

لبدوف:همه چیز فوق العاده است 

لبدوف سرمربی تیم ملی والیبال استرالیا که پیش از این هم به ایران آمده بود در جریان کنفرانس‌های خبری و گفت و گو هایش از میزبانی ایران و فضای فوق العاده موجود صحبت می‌کرد او حتی در مصاحبه‌ای گفت: پیش از این هم به ایران سفر کرده بودم در اینجا همه چیز فوق العده است .  جو سالن عالی است و تشکر می‌کنم. همه چیز عالی سازماندهی هم فوق العاده ای دارد و امنیت بسیار خوبی هم وجود دارد.

تیلیته: میزبانی خوبی وجود داشت 

تیلیته سرمربی معروف تیم ملی والیبال فرانسه هم از جمله افرادی بود که در نشست خبری و در گفت و گو های عادی اش از میزبانی خوب ایرانی ها ، امنیت و جو فوق العده سالن گفت او در بخشی از صحبت هایش گفته بود: جو فوق العده ای را شاهد بودیم و میزبانی خوبی وجود داشت. 


بیشتر بخوانید:

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹/ سفر ۱۲ ساعته سروقامتان برای هفته پنجم

حمیدی: عملکرد خوب تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها باعث نشاط می‌شود 

تمجید فدراسیون جهانی والیبال از پاسور تیم ملی ایران


انتهای پیام/ 

میزبانی بی عیب و نقص اردبیل و ارومیه در لیگ ملت های والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار