انجمن متخصصین پوست ایران:

رفع معجزه آسای ریزش و سفیدی مو‌ها دروغ است / مردم فریب نخورید

اگر وزارت بهداشت فرمولاسیون یک دارو و مواد موثره در آن را مورد تایید قرار می‌دهد، این تایید نمی‌تواند مجوز و مبنای تبلیغات گسترده و گزاف در خصوص اثربخشی قطعی محصولات یاد شده باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن متخصصین پوست ایران، با صدور بیانیه ای، گمراه کردن هموطنان با برنامه‌ها و حرکات منسجم و شیوه‌های مختلف تبلیغاتی را اقدامی ناپسند دانسته و ضمن هشدار به هموطنان که فریب اینگونه ادعا‌ها را نخورند اعلام می‌دارد: افراد می‌توانند برای دریافت هر گونه پاسخ علمی و منطقی به ابهامات خود در خصوص محصولات، تجهیزات و درمان‌های مرتبط با مشکلات پوست، مو، زیبایی و امراض مربوطه از طریق اعضا انجمن متخصصین پوست ایران (پزشکان متخصص پوست مستقر در مطب ها) و یا بخش‌های درمانی و گروه‌های تخصصی پوست مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بیمارستان‌ها به اطمینان قطعی برسند.

رفع معجزه آسای ریزش مو و درمان طاسی و رفع سفیدی مو‌ها دروغ است / مردم فریب نخورید

به اعتقاد متخصصین عضو این انجمن، رفع معجزه آسای ریزش مو و درمان طاسی در مدت چند هفته و چند ماهه، رفع سفیدی مو‌ها و بازگشت رنگ مو به حالت اول، تبلیغ کذب بوده و چنین محصولی تا کنون تولید، ابداع یا اختراع نشده است و با توجه به علل فیزیولوژیک و توارثی ریزش مو و سفید شدن مو چنین ادعایی پایه علمی ندارد.

در مواردی که وزارت بهداشت فرمولاسیون یک دارو و مواد موثره در آن را مورد تایید قرار می‌دهد، این تایید نمی‌تواند مجوز و مبنای تبلیغات گسترده و گزاف در خصوص اثربخشی قطعی محصولات یاد شده باشد.

هشدار دیگر در مورد تبلیغات پیرامون برخی فرآورده‌ها و تجهیزات زیبایی یا درمانی پوست، مو و جوانسازی (از قبیل کرم‌های ضد جوش یا ضد چروک یا تجهیزات پاکسازی و جوانسازی پوست) در کشور است که متاسفانه توسط افراد غیر پزشک و غیر متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند و مبادی ورودی و کیفیت اثر بخشی آن‌ها مورد تایید نیست و حتی می‌توانند پیامد‌های زیانبار برای سلامت و پوست درکنار تحمیل هزینه‌های فروان بر هموطنان به همراه داشته باشند.

یکی دیگر از تخلفاتی که به تازگی بازار داغی به خصوص در فضای مجازی و توسط افراد غیر پزشک و آرایشگاه‌ها پیدا کرده، انجام پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های عمیق صورت، کوچک کردن بینی و…، است که طبق شواهد عینی، عوارض و پیامد‌های ناگواری برای هموطنان ایجاد کرده است. استفاده از دستگاه‌های غیر جراحی غیراستاندارد و تزریق آنزیم «هیالورونیداز» به عنوان تکنیک‌های جدید برای کوچک کردن بینی نیز در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای پیدا کرده که انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و عوارض و پیامد‌های ناگوار آن هشدار می‌دهد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن بیان اینکه پرداختن به امور زیبایی نیاز مبرم طبی نیست، ولی تقاضای غیر قابل انکار است، اعلام کرد: تمامی دارو‌ها و تجهیزات مورد استفاده در کشور باید مورد تایید مراجع قانونی باشد و امور مرتبط و خدمات لازم با نوع نیازمندی نیز باید توسط افراد مجاز آموزش دیده دانشگاهی، پزشکان و متخصصین مربوطه انجام گیرد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن همکاری با دستگاه‌های مسئول به منظور تنویر افکار عمومی، آمادگی لازم را جهت اطلاع رسانی علمی و صحیح و پاسخ به سوالات مرتبط در این موارد اعلام می‌دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

بعضی از تبلیغات پزشکی دروغ است/فریب نخورید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ تير ۱۳۹۸
خیلی ها خریدکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۸
جلوشونو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۸
این تبلیغات کذب را پخش نکنن کودکان و نوجوانان و جوانان و بسیاری از خانم ها این دروغ های تبلیغاتی را باور می کنند و هم به سلامتی خود و هم به اقتصاد خانواده ضررهای زیادی را وارد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
فقط سود و منفعت یه سری افراد مهم هست بقیه ملت هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۵ تير ۱۳۹۸
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
زنده باد بی موها کم موها و سر طاسها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
برای سفیدی مو لوسیون گرفتم ه
نه تنها مویم سیاه نشد بلکه رنگ اصلی خودرو از دست داد و پول پک خالی رو هم پس نداد در صورتی که گفته بود در صورت عدم رضایت وجه پس داده می شود
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۴:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و رشا و ارتشا این عمل رو کلاهبرداری تعریف کرده که باید معادل وجوه دریافتی جریمه نقدی شود و وجوه دریافتی را به صاحبان آنها برگرداند.
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۳:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
خب واسه ریزش مو چیکار باید کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
اگر همه اینها کذب هست و عوام فریبیه چرا باهاشون برخورد نمیشه؟
هیچ اراده ای برای جلوگیری از این چیزا نیس، فقط در حد حرف میمونه و نهایتا میگن مردم خودشون حواسشون باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
بهترین کار کاشت مو است البته اگه عوارضی نداشته باشه بنده کاشت کردم خوب شده راضیم و بعد یک سال هم شکر خدا عوارضی نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ممنون برا اطلاع رساني خوب
آخرین اخبار