مدیرکل آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

تعریف ۱۳۱ راهکار برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش گفت: ۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و تبیین شده است.

تعریف ۱۳۱ راهکار برای تحقق اهداف سند تحول بنیادینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ، عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش پیش از ظهرچهارشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه سیاست مدرسه محوری برای مدیران مدارس باید به خوبی تبیین شود گفت: باید اهداف اجرای این سیاست برای جامعه هدف تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه مهمترین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، اجرای متوازن سند توسعه تحول بنیاد است گفت: اجرای متوازن سند تحول بنیادین مسئله بسیار مهمی است که باید برای اجرای آن، باید ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار را مدنظر قرار دهیم.

وی با عنوان اینکه سند تحول ملاک مهم در طرح مدرسه محوری است، گفت: ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی در سند تحول بنیاد مورد توجه قرار گرفته است و این سند محقق نمی‌شود مگر آن را در مدرسه محقق کنیم.

سلطانیان با اظهار اینکه برای اجرای سند تحول در مدارس به مدرسه توانمند نیاز داریم گفت: سند تحول بنیادین در گروه داشتن مدارس توانمند و پویا است و مدرسه‌ای توانمند است که دارای نیرو‌های توانمند باشد.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث مدرسه محوری باید به شخصیت نیرو‌های فعال در مدارس احترام گذاشته شود و ما برای مدیران تصمیم گیری نکیم و ما باید سیاست‌ها را مشخص کنیم.

سلطانیان از ابلاغ بخشنامه مدرسه محوری به مدارس خبر داد و گفت: مدرسه محوری سیاستی با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تفویض اختیار اولین اصل آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تبیین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.