رفع تصرف ۱۶.۵ هکتار از اراضی ملی محدوده شهرهای کردستان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری و صیانت از انفال ملی طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۶ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی محدوده شهرهای این استان رفع تصرف شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ بهروز مهری گفت: این اراضی تصرف شده در قالب ۱۶ فقره پرونده احکام قضائی و رفع تصرف فوری پس از بررسی‌های قانونی خلع ید شده است.

وی ارزش ریالی این تصرفات را ۲۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۵۸۶ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: ۲ و ۶۰۰ متر مربع از این اراضی در قالب ۲ پرونده به صورت رفع تصرف آنی و ۱۵۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع نیز به صورت احکام قضائی در قالب ۱۴ پرونده از دست متصرفان خارج شده است.

سرهنگ مهری افزود: اراضی ملی و دولتی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب بطور غیر قانونی تصرف می‌شود و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای جلوگیری از دست درازی سودجویان همکاری داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته نیز ۴۷۸ هزار و ۵۲۴ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان در قالب ۶۱ پرونده به ارزش ۴۷۶ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۳۱۵ ریال از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است.

وی اظهار داشت: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

انتهای پیام/م

اراضی ملی  از سوی افراد سودجو  غیر قانونی تصرف می‌شود

 

برچسب ها: اراضی ملی ، متخلفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.