کشف حدود ۶۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کرمانشاه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، حدود ۶۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش داشته است .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،علیرضا دلیری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت : بیشترین مواد کشف شده مربوط به تریاک با بیش از ۶۲۰ کیلوگرم بوده که نسبت به سال قبل با رشد ۶۵ درصدی روبرو بوده است.

وی گفت : در فصل بهار و با تلاش ماموران، حدود ۱۱ کیلو حشیش، هشت کیلوگرم هروئین، سه کیلوگرم گراس و حدود ۲۳ و نیم کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شده است.

 دلیری، همچنین از رشد ۱۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی در سه ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در ادامه از کشف ۲۰ هزار و ۷۱۴ عدد قرص روانگردان و مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶ هزار و ۳۶ عدد بوده، ۲۴۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از کشف سه قبضه سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر و توقیف ۸۶ دستگاه خودرو که کار قاچاق و حمل و جابه جایی مواد با آن‌ها انجام می‌شد، خبر داد.

 دلیری در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۲ هزار و ۱۲۱ نفر از عوامل مرتبط با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۹۸ نفر آن‌ها در کار قاچاق، خرده فروشی، نگهداری، حمل، تولید و مشارکت بوده اند و یک هزار و ۲۳ نفر را نیز معتادان تشکیل می‌دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، ۶۳ قاچاقچی، ۳۸ توزیع کننده، ۹۰۵ خرده فروش، ۴۱ نگهدارنده، ۴۰ حمل کننده، هفت نفر مشارکت کننده و چهار نفر تولیدکننده دستگیر شدند.

وی گفت: در این مدت ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شدند که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

 دلیری همچنین از اجرای ۱۲۲ طرح پاکسازی در مناطق آلوده استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۹ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه اجرایی شد.

وی یادآوری کرد: در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده ۱۹۲ نفر و در راستای اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی نیز ۲۴ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ دلیری، همچنین در پایان از پلمب ۲۸ مکان که از آن‌ها برای تهیه و توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

کشف بیش از ۲۰ هزار قرص روانگردان

برچسب ها: قاچاق ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار