باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا خودرو ارزان می‌شود؟/ جو روانی عمده‌ترین علت نوسانات قیمت خودرو

فعالان بازار خودرو همچنان تأکید دارند خریداری در بازار نیست و بیشتر بخش بازار را دلالان تشکیل می دهند.

آیا خودرو ارزان می‌شود؟/ جو روانی عمده‌ترین علت نوسانات قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد. عدم تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده و افزایش بی‌محابای قیمت‌ها، صدای مشتریان این بازار را درآورده است و تقریبا از اوایل سال گذشته بود که نوسانات بازار ارز با تأثیر بر قطعات خودرو و مواد اولیه باعث شد قیمت خودرو روند صعودی به خود بگیرد و تاکنون قیمت‌ها در برخی از مدل‌ها حتی ۵ تا ۶ برابر برسد.

عوامل متعددی در گرانی خودرو موثر است. یکی از این عوامل وجود دلالان در بازار خرید و فروش خودرو است. دلالان با هجوم سرمایه‌های خود به بازار خودرو، باعث ایجاد تقاضای کاذب شده و این تقاضای کاذب منجر به افزایش قیمت‌ها و ایجاد قیمت‌های غیر واقعی شده است، از دیگر دلایل می‌توان به بهم خوردن بازار عرضه و تقاضا به دلیل کاهش تولیدات داخلی و خروج شرکت‌های خارجی و قطع همکاری آنها به دلیل عدم امکان عمل کردن به تعهداتشان اشاره کرد.

فعالان بازار خودرو همچنان تأکید دارند خریداری در بازار نیست و بیشتر بخش بازار را دلالان تشکیل می‌دهند. طی چند ماه اخیر معاملات خودرو‌ها ناگهان با رکودی سخت مواجه شد و این مسئله باعث شده تا قیمت خودرو‌های وارداتی و داخلی به کمترین میزان خود در چند ماه گذشته برسد.

جو روانی عمده‌ترین علت نوسانات قیمت خودرو/ میزان تولید داخلی خودرو از واردات سبقت گرفت

فیاض، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وسیع بودن طیف خودروسازان افزود: در صورت تأمین سرمایه و مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان، خط تولید به نحوی مدیریت خواهد شد که پاسخگوی نیاز‌های بازار باشد.

وی ادامه داد: یک خودرو به طور معمول از ۴ تا ۵ هزار قطعه تشکیل شده است که فراهم کردن این قطعات کار دشواری است. در تولید قطعات مواداولیه متفاوتی (پلاستیک. آلومینیوم و فولاد) نیاز داریم؛ بنابراین فرآیند تولید یک دستگاه خودرو نوعی دادوستد بین خودروساز و قطعه ساز است.

مشاور ویژه وزیر صمت آمار تولیدات داخلی صنعت خودرو در سال ۹۷ را بیش از یک و نیم میلیون اعلام کرد و افزود: همین میزان تولید در سال ۹۸ تکرار خواهد شد.

فیاض میزان واردات خودرو (تولید خارجی) را ۷۰ هزار دستگاه اعلام کرد.

وی افزود: تولیدات داخلی یک سفره بسیار گسترده است که نیاز طیف وسیعی از جامعه را تأمین می‌کند. بهترین راه حل برای توسعه کشور کمک کردن و قدر دانستن تولیدات داخلی است.

مشاور ویژه وزیر صمت در تشریح دلایل نوسانات قیمت خودرو گفت: بیش از ۶۰ درصد از علت گرانی خودرو و نوسانات آن مربوط به جو روانی است، البته در این معادله نباید از تأثیر سهم ۴۰ درصدی تأمین مواد اولیه و ارز لازم برای آن چشم پوشی کرد.


بیشتر بخوانید: تکلیف واردات خودروهای هیبریدی مشخص شد


تقاضای جدید فروش خودرو نباید ایجاد شود

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: خواسته نمایندگان مجلس از خودروسازان در جلسات آخر سال ۹۷، اجرای تعهدات قبلی است و قرار شد تقاضای جدیدی برای بازار از سوی ۲ شرکت خودروسازی کشور انجام نشود. افزایش کیفیت  خودروهای داخلی باید در دستور کار قرار گیرد و این موضوع حق اصلی مردم به عنوان مصرف‌کننده است.

گرمابی افزود: صنعت خودروسازی ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که اصلی‌ترین آن، حضور پررنگ دولت در این خودروسازی‌هاست که یکی از فاکتورهای مهم در برون رفت از چالش‌های این صنعت است. اکثر متولیان دولتی صنعت خودروسازی کشور، وجود این چالش را قبول دارند پس زمینه به نتیجه رسیدن این موضوع شاید خصوصی سازی باشد و باید به فکر حل این موضوع به شکل اساسی بود. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به سمتی حرکت کنند که نقش آنها در اداره این صنعت  به حداقل برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: افزایش نرخ ارز مشکلات زیادی برای صنعت به ویژه خودروسازی ایجاد کرد و یکی از این موضوعات نبود مواد اولیه و قطعات خودرو است، چراکه چهارچرخ‌ها از قطعات بی‌شماری تشکیل می‌شود که در صورت نبود یکی از این قطعات، خودرو قابل استفاده نیست. همان‌گونه که در حال حاضر خودروهای بسیاری به دلیل ناقص بودن در انبارها مانده و قابل استفاده نیستند.

بازار خودرو آرام است و روند کاهشی ادامه دارد

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار خودرو گفت: درحال حاضر بازار خودرو آرام است و پیش بینی می‌شود همین روند کنونی کاهشی ادامه داشته باشد مگر اینکه سیگنال منفی به بازار تزریق شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته هیچ رخداد خاصی در بازار رخ نداده است، اظهار کرد: قیمت‌ها همانند هفته‌های گذشته متعادل است فقط یک روز نوسان در بازار بود که آن هم برطرف شد.

موتمنی در خصوص قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی در بازار اظهار کرد: قیمت پژو ۴۰۵ حدود ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۸۵ میلیون تومان، سمند ۸۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا، ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸، ۳۲۸ میلیون تومان، سانتافه ۸۴۰ میلیون تومان، کلئوس ۸۸۰ میلیون تومان، النترا ۵۲۰ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تأکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار در یک سطح متوقف شده است، اظهار کرد: فقط یک سیگنال منفی در ۲ هفته پیش در بازار رخ داد، علت این امر  جو دهی برخی رسانه‌ها بود که قیمت‌ها بالا رفت.

به گفته موتمنی، امیدواریم که قیمت‌ها در بازار متعادل بماند و مردم نگرانی در بازار نداشته باشند.

احتمال احتکار خودروسازان با هدف گران فروشی

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات استان تهران  درباره ادعای خودروسازان مبنی بر کمبود قطعه، گفت: اگر عدم تولید این شرکت‌ها ناشی از کسری قطعه است تمام خودرو‌ها باید در دو یا حداکثر سه نوع قطعه مشترک مانند کیسه هوا، ecu و غیره نقص داشته باشند این در حالی است که در بازدید‌های به عمل آمده هر خودرو یک قطعه مانند بالابر شیشه، پخش خودرو و غیره کم دارد.

مدیرکل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: خودرو‌های موجود در پارکینگ خودروسازی‌ها به دلیل نبود قطعات بسیار ابتدایی ناقص مانده است؛ خودرویی که دستگاه پخش ندارد ناقص محسوب نمی‌شود و خودروسازان می‌توانند با کسر هزینه این قطعات ابتدایی، خودرو را به مشتری تحویل دهند و فرد قطعه موردنظر را از بازار آزاد تأمین کند.

پارادوکس خودروسازان؛ فروش فوری علیرغم تاخیر در عمل به تعهدات

اسفنانی با بیان اینکه خودروسازان به خبرنگاران اجازه دهند تا از انبار خودرو‌های ناقص بازدید کنند، اظهار کرد: با توجه به آنکه خودروسازان ادعا می‌کنند قطعات موردنیاز برای تولید را در اختیار ندارند؛ اما فروش فوری انجام می‌دهند. حال باید پرسید اگر خودروسازان با کمبود قطعه روبه‌رو هستند، چگونه می‌توانند خودرو‌های فروخته شده در فرآیند فروش فوری را به مردم تحویل دهند و در صورتی که قطعات را در اختیار دارند علت تأخیر در عمل به تعهدات چیست؟

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: این عملکرد خودروسازان، احتمال اینکه خودروسازان در گذشته خودرو‌هایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کردند و حال که قیمت چهارچرخ‌ها افزایش پیدا کرده آنها را به بازار عرضه می‌کنند افزایش می‌دهد؛ این اقدام مصداق بارز احتکار است و در صورت اثبات با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگه واقعا بخوابید کنترلش کنید به خدا قسم که برای شما مثل آب خوردنه شما خودتون میخوایید که کشت ضعیف که فقط میتونست یک پراید بخره اونم نتونه یعنی آقای رییس شما نمیتونید از فردی که میره تعویض پلاک قولنامه رسمی اتحادیه که شما خودتون قیمت کنترل کنید در شرایط گران فروشی تعویض پلاک نکنید یا سند ماشین که میخواد بزنه کنترل کنید مردمم دیگه میدونن که بدونه قولنامه رسمی ماشین خرید فروش نمیشه هزارو یک راه دیگه که شما خودتون واردین
Germany
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
اشفته بازاررادرست کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
چقدر آخه ظلم میکنن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا کسی به فکر مردم که خریدار واقعی ماشین هستن نیست چرا فقط همه چی دست دلال ها هست چرا آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش ماشین ارزان بشه تا منم بتوانم ماشین بخرم دله خانواده خودم را شاد بکنم من یک جوان 30 ساله خواهش مندم رسیدگی کنید تا تمام جوانان ایران دلشان شاد بشود به امید ارزانی
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۶:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو رو خدا ماشین ارزون کنین مردم بخرن. کشور دیگه ماشین از دم شرایطی میدن بدون اینکه بکشن روقیمت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعالان بازار خودرو میگن که خریداری در بازار نیست اکثرا دلالند مگر دلالان میگذارند خریداری مهلت داشته باش ابراز وجود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه فشارکه بایدروهمه باشه ن که قشرکم درامدومردم فقیرکه نمیتونن ماشین بکیرن کلابایدخوردسازی متوفق کردهیچ کس ماشین سوارنشه بایدفشارهم تحمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
بسه دیگه حرف مفت زدن کم مردم خرفرز کنید به خدا مردم راضی نیستند اگرمشکل زن وبچه نداشتن ومیدانستن مشکلی پیش نمیاد درمملکت وهرچی خودروسازرا میگرفتن گل سیاه .مردم که نتوانستن دادنش دست خدا وکرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا قیمت ها دائم نوسان داره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
همش تخسیر خودمونو دولت اگه دولت واردات خودرو رو آزاد کنه و مردم به قیمت خودرو پراید بهترین خودرو خارجی بخرند کیه که دوباره حتی ۱۰میلیونم به پراید بده دیگه کسی برا بچشم که اسباب بازی بخره بجاش پراید میخره دیگه پراید نخرید قیمت واقعی پراید زیر ۱۵میلیون تومانه نه ۶۵میلیون
Iran (Islamic Republic of)
Captain
۱۴:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
آخه تا کی......!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خدا به داد این مردم برسه معلوم نیست چی دارن به سرمون میارن
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۰:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
کی به کیه دادش
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
امروز ۲۲ بهمن را هم رد کردیم پرایداز مرز ۶۰ میلیون هم عبور کرد ماشین ارزون نشد بلکه گران تر هم شد مطمن باشید هروقت مسئولین گفتند میخواد ارزون بشه گرانی پشت قضیه هست خدا رحم کنه به جوانان این کشور
Iran (Islamic Republic of)
امیر مختار
۱۹:۲۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
آقا ما ۲۳۰هز‌ارتا شهید دادیم که این بلا سرمون بیاد چرا من که جوانی ۲۰ساله ام امید به زندگی ندارم چرا من نمیتونم یک پراید که آشغال ترین ماشین دنیاست رو بخرم . چند سال باید برم کارگری چن سال باید جون بکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
بنزین کنترل میشه ولی خودرو کنترل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
نظر.براین‌که‌خیلی‌مردم‌دروغ‌شنیدن‌اکه‌مسعولی‌‌راستم‌بگه‌باور‌نیمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
انشالا که هرکی باعث شده مثل من ادم فقیر نتونه خودرو بی ارزشش بخر خیر از هیچی نبینه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
واقعا ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
من میخوام بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
بخدا من دگه بریدم با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
اگه خودرو ارزان شد من خودمو اعلام میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام
اقای رئیسی کجا ماندی قضیه خودرو و مسکن را فقط شما می تونید حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
حالا اینکه مگر حقوق یه کارگر یا کارمند توی ایران چنده که این آهن کهنه ها را به این قیمت میدن.چرا حقوق ملت به اندازه تورو می که هست بالا نمیره. پس ملت توان خرید نداره.اینا هم که میخرن یه عده دلال هستند که دارن به ملت خودشون خیانت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام
ماهایی که تو روستا هستیم و امکانات نداریم حتی نمیتونیم یه پراید هم بخیر باید چیکار کنیم یعنی اینا شب چطوری راحت میخوابن
Germany
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
ماشین گرون میشه پس اگه قصدخریددارید بخریدوگرنه پشیمون میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
کاش این خودرو سازی رو جمع میکردن خودرو وارد میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
نخرید تا ارزون بشه.
France
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ماشین به چه دردم می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
از گشنگی نمیریم ماشین نمیخوایم اقا گرونه نخر یه اهن پاره اینقد حرص جوش داره
United States of America
alireza
۰۵:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
با سلام و عرض و ادب ب دوستان عزیز هرکسی ک ماشین داره ب هیچ وج نفروشه کسی هم ک نداره مدل پایین بگیره صفرک بدرد نمیخوره دوستم ی هفته پیش ماشین صفر خریده بود ورق تو گلگیرش با روغن 17 کیلویی در اورده بودن خودرو ساز تا این حد پیشرفت کرده ماشین مدل پایین ی لاستیکش می ارزه ب کل وجود صفری ک مفت گرونه یاحق موفق و پیروز باشین
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
تورو خدا به فکر مردم کارگر باشید من شش ماهه میخوام خودرو بخرم نمیتونم تا کی
Netherlands
بهزاد
۱۸:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
چرا دندون نیش رو تو گلو مردم فرو کردید نفس ما بالا نمیاد دیگه بریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بنظرم با نخریدن قیمت ها کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خودرو سازی ایران دست مافیاس ودست دولت و آقا زاده ها و آقایان مجلس هست و قیمت هارو هم نهایتا یه مقدار میارن پایین مثلا پژو که الان ۸۰ میلیون هست رو میکنه ۶۰ میلیون تا همه رازی بشن.اونم نزدیک انتخابات ملت ماهم که رازی میشن به همین سادگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
هر بلایی سر این ملت بدبخت بیدا حقشونه.چهارروز دیگه ری ریزیه میرن تو صف وامیستن ری میدن ...به کی به یه مشت دلال .مسعول ای ما اگسرا دلاالن و بس...
Iran (Islamic Republic of)
فیونا
۱۶:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
قیمت دلار بالا رفت قیمت شرکتی چند برابر شد،چراباکاهش قیمت ارزقیمت ها پائین نمیاد تا کی بایدشاهد دپوی خودرو در انبارها باشیم
خدا حفظ کند این آقای رئیسی رو که با این شرکت های داره مقابله می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تو رو خدا قیمت خودرو روپایین بیارین، به داد قشر کارگر برسین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
جناب اقای رئیسی همه چشم امید خیلی از ملت به شماست برای سامان دادن به اوضاع اشفته بازار و گرونی بالاخص بازار خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
خودرو باید ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
احبر
۲۲:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
خودرو صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
شیرین وکیلیان
۲۲:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
یعنی این قیمتها اسمش میشه تعادل پژو 405 بیشترازدهملیون نمی ارزه نوشته 80ملیون
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۰۹:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
آخ آخ آخ الان داشتم تو سایت گرانقیمت ترین ماشینای جهان رو میدیم... از استون مارتین تا لامبورگینی و رولز رویس بعد یهو تو گوگل سرچ کردم پراید ارزان میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
فقط باید تقاضا کم بشه!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
خودتون رای می‌دین ناراحتم هستین ‌.اییشاااا قیمت پراید میشه مساوی بنز
Iran (Islamic Republic of)
محمد رسایی
۲۲:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه اونایی که جوانی ما رو دارن خراب میکنن.یک عمر کار کردم پول جم کردم ماشین رفت بالا حالا با ۲۰تومان ماشین ۱۴ سال کار باید بخرم.پس این همه عرق ریختن بیل زدن کارگری الکی بوده.کجایین مسولین جواب بدین.چطور دو خودرو ساز داخلی که اونم دولتیه رو نمیتونین مدیریت کنین.تا کی باید صبر کنیم تا کی چرا کسی به فکر مردم نیست.هر کی هر قیمتی بخواد میفروشه چرا مدیریت ندارین.پس پشت میز دارین چکار میکنین.
Iran (Islamic Republic of)
حاا
۱۹:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
زور خودرو سازها از دولت و رئیس جمهور هم بالاتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تره!!!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۸:۲۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
لطفا اگر خودرو نیاز دارید سعی کنید خانگی و از مردم عادی خرید کنید . نمایشگاهها و بنگاههای معاملاتی با تولید کننده ها همدست هستن. و قیمتها را فعلا پایین نمیارن. هر وقت هم بخوان ضرر کنن. دولت پول کلانی بهشون‌ میده. خودرو وقتی ارزون میشه که همه خودرو خریده باشن . پس فعلا یه خودرو ارزون و مدل پایین بخرید . فقط در صورت نیاز نداشتن خودرو ارزون میشه و قسطی و التماس میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
خسته شدیم به خدا از این مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
امان از اين خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام
وقتی ۶میلیون متقاضی خودرو داریم و کل تولید بزحمت سالی دو میلیون باشد مطمئن باشید محال است خودرو ارزان شود. محال است نخریدن نود درصد متقاضیان تاثیری در روند فروش داشته باشد.محال است خودروسازان بتوانند صد درصد داخلی سازی کنند و افزایش تولید به اندازه تقاضای مردم داشته باشند. محال است دلال و تولید کننده از لذت قیمتهای سه برابری دست بکشند.بطور کلی هر نظریه‌ی خوش‌بینانه در مورد آینده صنعت خودرو کذب محض من زنده شما هم زنده پنج سال دیگه وضع بدتر از این خواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
تو رو خدا،فکری ب حال ما بیچاره ها بکنید ک میخواهیم ماشین بخریم،اما با این قیمتها نمیتونیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۱۰:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام.به دور از انصاف و جوانمردی هست که در عرض یکسال با بهانه های پوچ قیمت خودروهایی با تکنولوژی مربوط به سی سال پیش را بیش از چهاربرابر گران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
تا زمانیکه مردم خودشون به این اوضاع ادامه بدن و هجوم بیارن واسه خرید
این نماینده های با انصاف و عدالت محور ما مردم که خودرو سازها هستن همین روند رو ادامه خواهند داد و از یک طرف نقدینگی و پول دست مردم زجر کشیده ما رو میسوزونن و از طرف دیگه ام سود های سرتاسر حرام خودشون رو از جیب منو شماها میزنن تو جیب خودشون!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چرا دولت با خودرو سازان برخورد نمي كند؟ چرا خودرو هاي مردم را تحويل نميدهند تا بازار آرام گردد.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۸
اگه قوه قضائیه آنالیز قیمت و دستمزد و سود و سایر هزینه های تولید اتومبیل را بخواد قیمت واقعی خودرو مشخص میشه و جلو فروش نمایندگی ها یا معامله ماشین با قیمت بالاتر در بنگاهها را تغییراتی با جرائم بالا کند اتومبیل با قیمت مناسب به دست مصرف کننده خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۸
منتظر هستیم اقای رییسی ماجرای خودرو ومسکن را به پایان برسانند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۵ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام خداوکیلی این چه وضعشه
به اینا میگین قیمت ،،، خجالت داره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۸
به کلیه آحاد ملت توصیه میکنم گروهها و هشتک هایی ایجاد کنند و عدم خودور را انتشار دهند . نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۹:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۸
نخریددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۸:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۸
به این قیمتها میگیدمتعادل،یعنی ماشین ارزون نمیشه آب پاکی ریختین رودستمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
با هرج و مرج بازار و عدم نظارت و عدم احساس مسؤولیت مسؤولان ، در کشور ما ارزانی یه خواب غیر قابل تعبیره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۸
باید همه چیز برگرده به قبل ارزون بشه
Germany
سلام
۰۰:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
اقا جان دلار بالا است ماشین هم گران شده

تماممممممممممممممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۸
محاله خودرو ارزان بشه محاله !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
اگر مردم بفهمند گول نخورند ونخرند حسابی ارزان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۱۸:۲۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
اقا نخرین تا ارزون شه.این یه فرمول راحته ک همیشه برای تنظیم بازار جواب داده.اینکه سایت رو 10 دقیقه باز میکنن و میبندن میگن ظرفیت پر شد به نظر من یه عوام فریبیه که مردم ترقیب شن دارن عقب میمونن ...اقا گول نخورین و نخرین.اگه سایت ده دقیقه ای پر میشد اون همه ماشین دپو میشد تو پارکینگشون؟نخرین.پراید قیمت تمام شدش 10 میلیون با وارد کردن مواد خام اولیه با ارز دولتی 4200 .الان ک سپاه مواد خامشو میخواد درست کنه قیمتش کمتر از اینم میشه.دیگه حساب بیاد دستت.
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۷:۴۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
بخداقسم شرم آوره .مردم ما چ گناهی کردن تواین گرونی دارن غرق میشن چراکسی کاری نمیکنه چرا مسئولین ساکت وایسادن.چرا اجناس امروزه دلار بالای30هزازتون دادوستد میکنن. چراپژو پارس اتومات بایدبشه150میلیون چرا اجاره خونه ها همینطوری میره بالا اسلن این چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
از 16 تیر افزایشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ تير ۱۳۹۸
نمی خریم مگه مجبوریم بخریم پولم نگه می دارم تا هر وقت که ارزون شد اگر هم نگرانی که خرجش کنی خوب برو بخر یکی دو میلیون ازش خرج کنی بهتره تا ده میلیون ضرر کنی
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
خیلی هم ارزونه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
نمیخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
اگرارزان بشه !!!! چقدرمردم خوشحال میشن ودعاتون می کنند ومیگن ! چقدرشما خوب وبه فکرمردم هستید؟!!!! البته اگرخودروی باکیفیت وآپشن دار باشه! وپراید را۱۵ میلیون وپژو را۲۰ میلیون وبالاخره گرون ترین خودرو ۷۰ میلیون باشه؟؟!!!! وای خدای من چی میشه؟؟؟!!!! یعنی میشه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
پراید ارزشش حقوق 8 ماه یه کارگره ؟
حتی 15 میلیون یعنی یکی 8 ماه نخوره تا بتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۸
هر 6 ساعت اگه تکرار بشه حتما نتیجه بخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
باشگاه خبر نگاران جوان. پيگيرى كنيد قيمت خودرو را از مسولين شما نماينده مردم هستيد در رسانه چرا از وزير صنعت پيگيري نمي كنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟دليل چيست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
خودرو نخريد , تا دست دلالان و گرانفروشان كوتاه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
شما خودتان دلال هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
از کجا فهمیدی دلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ تير ۱۳۹۸
چرا قوه قضائیه ورود نمیکنه؟
چرا باید مردم ایران اینقدر از دست خودرو سازها ی محتکر عذاب بکشن؟!
آقای رییسی،رئیس محترم قوه قضائیه لطفا ورود کنید و دست محتکران رو از این بازار کوتاه کنید،دلال کجا بود ؟
با این حرفای دروغ مردم ایران رو سر کار گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
چشم ورود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
م ص م
۱۲:۴۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
کاش قوه قضائیه ورود میکرد و جلوی این زالوها رو میگرفت که دارند خون مردم را میمکند و هیچکس جلودارشان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
آقای رییسی ،قوه قضاییه این بی عدالتی هارو میبینه و ورود نمیکنه؟
دلال یعنی چی ؟!
بقولی مگه ما به دلال رأی دادیم ،پس مسئولان کجا هستند ؟!
نفرین بر احتکار و احتکار کننده

مردم ایران لایق بهترین ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
وجود همین دلالها در آینده نه چندان دوری یه شوک دوباره ای به بازار خودرو میزنه همین دلالها خودروهای موجود رو به هر قیمتی که بشه میخرن و انبارز میکنن و بعدها کل بازار رو به دست میگیرن. و به هر قیمتی که بخوان خودرو رو میفروشن دولت هم به تجربه ثابت کرده که از پس دلالها بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ تير ۱۳۹۸
انحصار، کاش جنس خوب بود روزانه به تعداد یه اتوبوس تو جاده ها کشته می دهیم آیا هنوز وقت آن نرسیده که به جای خرید ماشین، ماشین اجاره رونق بگیرد با قیمت مناسب، آیا به جای حرف بیایید فرهنگ تازه بسازیم بیایید به کشتن هم راضی نشویم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
فکر نکنم چیزی که بالا بره بیاد پایین مگر خدابخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام من ماشین ندارم اگه روزی پول دستم اومد میرم ماشین خارجی می‌گیرم خیانت این دو خودرو ساز فراموش نخواهم کرد پراید 19میلیونی که ارزشش اینقدر هم نیست به مردم میدهند 50میلیون دیگه گوشمان پر شده از این خبرهای که برای گمراه کردنه ،اگه هم پول دستم نیومد اشکال نداره فقیر بدون ماشین دنیا اومدیم فقیر بدون ماشین هم از دنیا میریم ولی خدا جای حقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
بهترین راهکار ورود خودروهای دست دوم خارجی بدون هزینه حق گمرک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
قوه قضائیه با قدرت و اقتدار و بدون ترس از هوچیگریها ورود کند.
مردم هم باید پشت قوه قضائیه در این مورد محکم بایستند و نگذارند عده ای از رانت خواران و خیانتکاران جلوی روشن شدن حقایق را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ههه خنده داره. درصورت اثبات..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۶ تير ۱۳۹۸
کارخونه خیزبرداشته قیمت رابالاببره خبری ازارزونی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن مستأجران
۰۲:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
بچه بگیریند بخوابیند انشاالله همگی سلامتی داشته باشید بزاریند این سرمایه دارها بیشتر بشه سرمایه شون اینا همیشون بیمارند دعاشون کنید خدا شفا شون بدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
دلال دلال دلال تو مسکن دلال تو خودرو دلال پس مسؤلان کجای کارند چادر نشینی افتادن مردم مگه دلالها رای آوردن که کشور را دارن اداره میکنند خجالت داره مسکن چی مسکن مگه وارداتی است یا از زمین تا مصالح برای خودمان است زشت آقای مسول آنقدر دلال دلال نکنید زشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۸
برادر من، دلال اصلی متاسفانه خود مسئولین هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
مشکل خودتحریمی در اقتصاد والا واردات خودرو میتونه جو روانی و قیمت خودرو رو متعادل کنه !
اجازه ورود خودرو دست دوم تا 5 سال با تعرفه صفر کافیه تا قیمت رو متعادل کنه ! اما متاسفانه مافیا خودرو و فشارهای اربابان خودرو اجازه تغییر و برداشتن خودتحریمی رو نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ تير ۱۳۹۸
پول ایران خودرو حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
فکر کن یه چیزی که گران بشه ارزون میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
گران که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
اینامردماساده فرض کردندکی میادپول بی زبون رابده ماشین باقیمت نجومی بخره اون موقع هم که درسال ۹۶گران نبود مردم پولشانداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
چرا می فرمایید جو روانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
بفرمایید انحصار و مافیاییگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
تمام این گرانی ها از ناحیه خودروسازهات متاسفانه هیچ برخوردی باآن ها صورت نمی گیرد واقعاچرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ما خواستار ارزونی تمام اجناس و کالاها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام به همگی ببینین من نمیخوام از سایپا یا ایران خودرو شکایت یا حمایت کنم اما خوب میدونیم که خیلی از افراد اسمشون نمیاد اما پولهای خیلی گزافی از بابت هرخودرو فروش رفته میگیرن یا ادارات مختلف خب بدین جهته که این مقامات نیمذارن قیمت خودرو ارزان بشههههههه اسمشون رو بیاری خب دیگه .........
آخرین اخبار