تعیین کف و سقف قیمت کارشناسی برای اجاره بها

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه تنها راهکار مدیریت بازار اجاره مسکن در کرمانشاه را تعیین کف و سقف قیمت کارشناسی برای اجاره بها و تصویب آن در شورای تامین دانست .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،عبدالرضا یاری رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون هیچ ابزار قانونی برای ورود دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به موضوع گرانی اجاره بهای مسکن وجود ندارد، گفت : راه‌های مختلف از جمله اصلاح قوانین در مجلس برای مدیریت اجاره‌بها زمان‌بر است و در این شرایط که مستاجران تحت فشار هستند یک راهکار از سایر روش‌ها کوتاهتر است و سریع به نتیجه می‌رسد و آن تصویب اجاره بها در شورای تامین است.

وی گفت : باید با حضور کارشناسان مربوطه از بخش‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، کانون کارشناسان دادگستری، اتحادیه مشاورین املاک و... بر اساس مناطق مختلف شهر کف و سقفی برای اجاره املاک در نظر گرفته و افزایش قیمت منطقی نیز نسبت به سال گذشته اعمال شود.

به گفته یاری کف و سقف به این منظور در نظر گرفته می‌شود که کیفیت و امکانات خانه‌ها در یک منطقه ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه این قیمت‌های کارشناسی شده باید در شورای تامین استان به تصویب برسد، تاکید کرد: در این صورت تعزیرات حکومتی ابزار قانونی دارد که با افراد متخلف و مشاورین املاک برخورد کند.

یاری عنوان کرد: در چنین شرایطی مشاورین املاک نیز از پذیرفتن خانه‌هایی که قیمت آن‌ها غیرمنطقی است خودداری خواهند کرد و این امر باعث می‌شود صاحبخانه‌ها قیمت‌های غیر منطقی پیشنهاد ندهند.

یاری همچنین بر لزوم تهیه لیست منازل مسکونی خالی با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: این لیست باید در اختیار اداره امور مالیاتی قرار گیرد تا بر خانه‌های خالی مالیات وضع شود.

وی معتقد است، مجموعه این اقدامات می‌تواند در کوتاه مدت به مدیریت قیمت اجاره بها در کرمانشاه کمک کند .

 

 

انتهای پیام/د

زمان بر بودن راه‌های مختلف از جمله اصلاح قوانین در مجلس برای مدیریت اجاره‌بها

 

برچسب ها: تعزیرات ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.