۸۰ درصد آثار پیشنهادی استان‌ها برای ثبت ملی مورد پذیرش قرار گرفت

مدیر کل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ۸۰ درصد آثار پیشنهادی استان‌ها برای ثبت ملی مورد پذیرش قرار گرفته و این آثار به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مصطفی پورعلی، مدیر کل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور ظهر امروز در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس کشور گفت: طی دو روز گذشته نزدیک به ۱۵۰ پرونده از استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و ۸۰ درصد آثار نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ثبت آثار به دنبال احیا و معرفی جاذبه‌ها است، افزود: به ویژه احیای آثار فرهنگی، مهارت‌های تولید صنایع دستی و آداب و سنن اقوام و مناطق مورد تاکید است.

مدیر کل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید به تداوم بررسی آثار، تصریح کرد: در بین پرونده‌ها ثبت جهانی مقرنس پیشنهاد شد.

علیرضا حسن زاده، رئیس پژوهشکده مردم شناسی نیز به ضرورت تقویت گردشگری غذا اشاره کرد و گفت: گردشگری غذا‌های محلی می‌تواند فرصت مناسبی برای رونق گردشگری مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های اردبیل، مازندران و گیلان باشد.

وی افزود: در رونق گردشگری غذا استفاده از ظروف سنتی به ویژه ظروف مسی مورد تاکید است و علاوه بر اشتغال زایی در تولید این ظروف می‌تواند شیوه‌های مناسب و اصولی طبخ و صرف غذا را نیز فرهنگ سازی کند.

انتهای پیام/ح

ثبت ملی آثار ناملموس در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.