رییس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان گفت

مشارکت ۶۲ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول استان در جشنواره نوجوان خوارزمی

رییس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی از شرکت ۶۲ هزار نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه استان در مرحله آموزشگاهی جشنواره خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، طیب سالاروندیان ، رییس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی استان  گفت: از مجموع ۶۶ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه استان، ۹۷ درصد یعنی حدود ۶۲ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای از طریق سامانه همگام در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

سالار وندیان از اهتمام و تلاش‌های مدیران مدارس، رابطین جشنواره، ناظرین فنی و تخصصی منطقه‌ای و استانی و کلیه دست اندرکاران برگزاری این رقابت علمی در سطح استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: اساس جشنواره نوجوان خوارزمی در کف مدارس قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری و در شش محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه، زبان خارجه، فعالیت‌های آزمایشگاهی و بازارچه کسب و کار دانش آموزی برگزار می‌شود؛ گفت: ۲۲۵ نفر از دانش آموزان به مرحله استانی جشنواره راه یافتند.

رییس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در فرایند داوری این برنامه ۲۲ نفر کار داوری را انجام داده اند؛ از راهیابی ۱۱ نفر از دانش آموزان به مرحله کشوری این جشنواره خبرداد وگفت : خوشبختانه کار داوری این دوره از مسابقات به خوبی و بدون اعمال سلیقه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دوره متوسطه اول به عنوان دوره هویت یابی و شکل گیری شخصیت دانش آموزان نام برد و گفت: اساس دوره اول متوسطه استعدادیابی در دانش آموز است و باید زمینه ظهور و بروز این استعداد‌ها فراهم شود.

سالار وندیان با بیان اینکه اساس آموزش در کشور‌های توسعه یافته، مهارت آموزی است؛ گفت: بستر مهارت آموزی در آموزش وپرورش و در دوره اول متوسطه فراهم می‌شود.

گفتنی است برای پنجمین سال متوالی جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقای دانش، مهارت، نگرش، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری و زمینه سازی برای یادگیری پژوهش محور، موقعیت محور و مسئله محور وفق برنامه درس ملی در دوره اول متوسطه برگزار می‌گردد.

انتهای پیام / م

شرکت ۶۲ هزار نفر از دانش آموزان  اول متوسطه در مرحله آموزشگاهی جشنواره خوارزمی

برچسب ها: خوارزمی ، ازمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.