اطلاع رسانی شفاف اقدامات دولت برای مردم امید آفرین است

استاندار اردبیل گفت: روابط عمومی‌ها باید اقدامات انجام گرفته توسط دولت را به مردم اطلاع رسانی کنند تا برای مردم امید آفرینی باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان گفت: اقدامات زیادی در استان در راستای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صرت گرفته و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید با شیوه‌های نوین این اقدامات را اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: اقدام علمی و تخصصی روابط عمومی‌ها مانع از قضاوت‌های نادرست در خصوص عملکرد دولت می‌شود و لازم است روابط عمومی‌ها از ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه بهره ببرند.

استاندار اردبیل با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت گفت: روابط عمومی‌ها باید با اعتقاد به دولت، عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی را به صورت شفاف به مردم اعلام نمایند.

بهنام جو ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید اعتبار مورد نیاز برای فعالیت روابط عمومی‌ها را تامین کنند تا مشکلی در زمینه اطلاع رسانی به مردم نداشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر مشارکت دادن مردم در خصوص اطلاع رسانی از عملکرد دولت گفت: روابط عمومی‌ها باید از اطلاع رسانی یک طرفه پرهیز کرده و با پرسش از نتایج اقدامات از مردم، اقشار مختلف را به اطلاع رسانی از عملکرد‌ها دعوت کنند.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط دولت محلی در استان گفت: اقداماتی، چون فعال کردن واحد‌های راکد، راه اندازی واحد‌های صنعتی در شهرستان‌های استان و فعالیت در زمینه اشتغالزایی را از جمله مواردی دانست که باید روابط عمومی‌ها در انعکاس آن به مردم تلاش کنند.

بهنام جو افزود: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید با مشارکت هم جلسات تحلیلی و بررسی‌های کارشناسی در خصوص اقدامات دولت را برگزار و نتایج آن را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی در استان از جمله اجلاس گردشگری سلامت اکو و مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان در استان را مزیتی مهم برای استان برشمرد و خواستار استفاده از این ظرفیت برای معرفی ظرفیت‌های استان توسط روابط عمومی‌ها شد.

مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: با تقویت اطلاع رسانی تلاش می‌کنیم عملکرد دولت را به مردم انعکاس داده و نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد کنیم.

غلامحسین غاربی افزود: تحولات مهم و اساسی توسط دولت محلی در استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری انجام شده و باید مردم از این اقدامات اطلاع یابند.

وی با اشاره به جایگاه والای روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی گفت: با ارزیابی وضعیت موجود تلاش می‌کنیم جایگاه فعلی روابط عمومی در بین مدیران را اصلاح کنیم.

غاربی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان‌ها، استقرار نیرو‌های متخصص در روابط عمومی‌ها و جلوگیری از تغییر مدیران روابط عمومی تاثیرگذار در استان را از جمله برنامه‌های این حوزه برشمرد.

در این جلسه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مشکلات مربوط به این حوزه را بیان کرده و خواستار اصلاح وضعیت موجود شدند.

انتهای پیام/ح

روابط عمومی‌ها باید از اطلاع رسانی یک طرفه پرهیز کنند

برچسب ها: استانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.