اپل برای جلب رضایت کوالکام، ۴.۵ میلیارد دلار پرداخت کرد

شرکت اپل برای پایان دادن به نزاع خود و کوالکام و عقد قرارداد جدید برای تامین مودم‌های 5G، مجبور به پرداخت غرامتی ۴.۵ تا ۴.۷ میلیارد دلاری شد.

اپل برای جلب رضایت کوالکام، 4.5 میلیارد دلار پرداخت کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از دو سال درگیری میان اپل و کوالکام، در نهایت این دو شرکت چند روز پیش به توافق رسیدند و قرارداد همکاری امضا کردند، اتفاقی که به یکباره موضع دو شرکت را تغییر داد، حال با مشخص شدن مبلغ پرداختی اپل به حساب کوالکام، دلیل این اتفاق روشن‌تر می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ شرکت کوالکام به علت استفاده غیرقانونی اپل از برخی طرح‌ها و ایده‌های این شرکت، از اپل شکایت کرد، شرکت اپل زیر بار این اتهام نرفت تا آنکه نهایتا مجرم شناخته شد، در ادامه موضوع پرداخت غرامت میان کوالکام و اپل به بحثی پیچیده تبدیل شد، کوالکام مبلغ زیادی را برای پس گرفتن شکایت خود درخواست کرد و اپل نیز به دنبال کاهش مبلغ غرامت بود. در این میان اپل به دلیل نیاز به مودم‌های 5G کوالکام مجبور به عقب‌نشینی شد و حال اعلام شده که این شرکت برای جلب رضایت کوالکام مبلغی میان ۴.۵ تا ۴.۷ میلیارد دلار به این شرکت پرداخت کرده است.

همانطورکه می‌دانید تمامی شرکت‌ها در حال عرضه اولین مدل‌های 5G خود به بازار هستند، اپل تا به اینجای کار از قافله عقب مانده، این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که عجله‌ای برای تولید آیفون‌های 5G ندارد و این‌کار را در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد، به این ترتیب شرکت آمریکایی نیاز به یک تامین کننده قابل اطمینان برای مودم‌های 5G خود داشت. اولین گزینه برای اپل، شرکت اینتل بود که با توجه به ضعف این شرکت در تولید مودم‌های 5G موبایلی، توافقی میان این دو شرکت برقرار نشد و اینتل نیز اعلام کرد بخش تولید مودم‌های موبایلی خود را به طور کلی واگذار خواهد کرد.

اپل برای جلب رضایت کوالکام، 4.5 میلیارد دلار پرداخت کرد

گزینه‌های دیگر اپل، شرکت‌های هوآوی و سامسونگ بودند، هوآوی که در حال حاضر یک تهدید امنیتی برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود و واردات محصولات این شرکت به آمریکا ممنوع شده است، سامسونگ نیز مشتریان زیادی برای مودم‌های ۵G خود دارد و توانایی افزایش ظرفیت تولید مودم برای یک مشتری بزرگ دیگر مانند اپل را ندارد، درضمن مودم‌های سامسونگ قدرت و سرعت مودم‌های کوالکام را ندارند. به همین ترتیب اپل گزینه‌ای به جر کوالکام نداشت و مجبور شد با پرداخت مبلغ هنگفتی، رضایت این شرکت را جلب کند و قراردادی ۶ ساله با آن‌ها وضع کند.

اپل برای جلب رضایت کوالکام، 4.5 میلیارد دلار پرداخت کرد

اپل برای جلب رضایت کوالکام، 4.5 میلیارد دلار پرداخت کرد

اگر این توافق رخ نمی‌داد درآمد سالانه کوالکام دچار افت می‌شد، اما با تزریق این پول این شرکت به وضعیت سوددهی خود ادامه می‌دهد، کوالکام تقریبا با تمامی شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن همراه از جمله هوآوی (که پردازنده و مودم‌های 5G مدل‌هایش را خود تولید می‌کند) قرار داد دارد و از راه فروش طرح‌های اختراعی و حق امتیاز‌های مختلف درآمد کسب می‌کند. به این ترتیب باید منتظر تولید آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل با مودم‌های پرقدرت 5G کوالکام باشیم.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر 


انتهای پیام/

جلب رضایت اپل برای کوالکام

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.