آبرسانی به ۱۰ هزار خانوار روستایی گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۷۰ روستای این استان با تانکر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دارند.

آبرسانی به ۱۰ هزار خانوار روستایی گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه، ۱۰ هزار  خانوار ۷۰ روستای گیلان با تانکر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی دارند، گفت: برای تامین آب آشامیدنی این روستا‌ها باید منابع آبی جدید فراهم شود.

وی افزود: اقداماتی از قبیل حفر چاه جدید، بهسازی چشمه‌های محلی و راه اندازی خط انتقال آب به ۷۰ روستا در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه، میانگین سرانه مصرف آب آشامیدنی ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، گفت: در برخی از روستا‌ها تولید آب ۲ برابر مصرف است.

محبعلی رنج ور با بیان اینکه، در برخی مناطق، لوله‌های آب از زمین‌های کشاورزی عبور کرده که به دلیل گستردگی و پراکندگی آن و کمبود نیروی انسانی، کنترل این موضوع مشکل است، افزود: در هیچ روستایی دارای شبکه آبرسانی با مشکل قطعی مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه، با وجود همه مشکلات که برای کنترل شبکه‌های آبرسانی وجود دارد نظارت‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: انشعابات غیر مجاز قطع و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه، این استان  ۳۰۲ هزار خانوار ،هزار و ۸۰۰ روستای گیلان از آب سالم و بهداشتی بهره مندهستند، تصریج کرد: آب آشامیدنی این خانوار‌ها از ۳۵۵ حلقه چاه و ۷۰۰ دهنه چشمه تامین می‌شود.

 

انتهای پیام / ق 

 

تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای ۱۰ هزار خانوار روستایی گیلان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.