عاملان برداشت غیرمجاز ۷۰ میلیارد ریال در دام پلیس فتا زنجان افتادند

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عاملان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از ادارات دولتی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

عاملان برداشت غیرمجاز ۷۰ میلیارد ریال در دام پلیس فتا زنجان افتادندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمدعلی آدینه لو، رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر گزارشات واصله مبنی بر برداشت مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از حساب بانکی یکی از ادارات دولتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله گروهی از کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام محترم قضائی به سرپرستی بانک مراجعه کردند و پس از تحقیقات اولیه، مشخص شد برداشت‌ها طی ۱۴ فقره به مبالغ ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی و در مجموع ۷۰ میلیارد ریال بوده است که از حساب یکی از ادرات مرکزی برداشت و به‌حساب بانکی فردی که طلافروش بوده است، واریز شده است.

این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد: با مشخص شدن موضوع بلافاصله حساب مقصد و وجوه منتقل شده مسدود شد و با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی دو نفر از متهمان به هویت‌های معلوم دراستان زنجان مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

سرهنگ آدینه لو افزود: در بازجویی‌های اولیه متهمان منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای شدند، ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، ضمن اعتراف به جرم خود بیان داشتند که با تهیه پاسپورت و بلیط قصد داشتند از کشور خارج شوند که با اقدام سریع کارشناسان سایبری در دام پلیس افتادند.

این مقام مسئول گفت: در بررسی‌های انجام شده معلوم شده متهم اصلی در بانک بعنوان نیروی خدماتی مشغول کار بوده است که با طراحی نقشه قبلی ضمن سرقت رمز کاربری یکی از تحویلداران بانک، وجوه برداشت شده را به حساب یکی ار طلا فروشان استان زنجان انتقال داده است و اقدام به خریداری ۱۵ کیلو گرم طلای آب شده کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار