افزایش سن خطر ابتلا به پرفشاری خون را بیشتر می‌کند

از هر ۳ فرد بزرگسال یک نفر مبتلا به پر فشاری خون است و هر چه سن افزایش می‌یابد خطر ابتلا به پرفشاری خون هم بیشتر می‌شود.

افزایش سن خطر ابتلا به پرفشاری خون را بیشتر می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، زهرا اباصلتی مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروزه فشارخون بالا یکی از مشکلات بهداشتی در جهان محسوب می‌شود بطوری که ۳۰ درصد افراد در سراسر جهان مبتلا به پرفشاری خون هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت ۳۳ درصد از مبتلایان بزرگسالان می‌باشند به عبارت دیگر از هر ۳ فرد بزرگسال یک نفر مبتلا به پر فشاری خون است و هر چه سن افزایش می‌یابد خطر ابتلا به پرفشاری خون هم بیشتر می‌شود.

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف زیاد نمک یکی از علل مهم ابتلا به فشار خون بالاست، گفت: مطالعات انجام شده حاکی از آن است که کاهش حدود ۶ گرم نمک دریافتی روزانه باعث کاهش ۲۴ درصدی سکته مغزی و کاهش ۱۸ درصدی بیماری عروق کرونر می‌شود و حدود دو و نیم میلیون مرگ و میر را نیز کاهش می‌دهد.

اباصلتی افزود: در ایران نیز مطالعه عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر حاکی از آن است که ۸۲ درصد علل مرگ و میر مربوط به بیماری‌های قلبی وعروقی، سرطان ها، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی است و بیش از یک چهارم جمعیت کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند.

وی با اشاره به علل اصلی فشارخون بالا تصریح کرد: الگوی غذایی نامناسب از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی، مصرف کم میوه و سبزی، حبوبات و  مصرف بی رویه فست فود‌ها مهمترین علل ابتلا به این بیماری‌ها است.

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متوسط مصرف روزانه نمک در کشور ما حدود ۱۰ گرم است که ۲ برابر مقدار توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (کمتر از ۵ گرم) می‌باشد.

 
انتهای پیام//ف.س
 

۳۰ درصد افراد در جهان مبتلا به پرفشاری خون هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار