صدور مجوز راه اندازی ۳ دفتر تسهیل گری در خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: مجوز راه اندازی ۳ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی دیگر در استان صادر شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به صدور مجوز راه اندازی ۳ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در استان گفت: این دفاتر در امر بهبود شرایط زیست در بخش اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و خدمات رسانی مناطق کم برخوردار نقشی بسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ دفتر تسهیل گری در سطح استان فعال هستند، اظهار کرد: با مجوز صادر شده از وزارت کشور، مجوز دفتر دوم در منطقه ملاشیه، کوی علوی و خرمشهر صادر و مقدمات راه اندازی آن انجام شده و در ماه جاری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کریمی کیا بیان داشت: اینگونه دفاتر به عنوان یک نهاد اجتماعی برای محلات کم برخوردار برنامه ریزی می‌کنند که شامل؛ حوزه‌های ورزشی، اجتماعی، اوقات فراغت نیز می‌شود.

این مقام مسئول افزود: اغلب مناطق کم برخوردار با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همین موضوع باعث شده از خدمات‌رسانی رایگان دولت در حوزه‌هایی همچون آموزش و بهداشت بی اطلاع باشند، این دفاتر می‌توانند در آگاهی بخشی مردم و کاهش محرومیت آن‌ها بسیار موثر باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان دفاتر توسعه محلی را حلقه واسط بین مردم و دستگاه‌های اجرایی دانست و اذعان داشت: در طول یک سال گذشته همکاری قابل قبولی بین دستگاه‌های اجرایی همچون فنی و حرفه‌ای، اداره کل کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره بهزیستی و آموزش‌وپرورش صورت گرفت و تاکنون هشت دفتر تسهیل گری افتتاح‌شده است.

صادق کریمی کیا با تاکید بر اینکه تکمیل و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام یکی از خواسته‌های مهم مردم است، بیان کرد: این دفاتر همچنین با بررسی‌های کارشناسانه اولویت بندی پروژه‌های ضروری که مورد نیاز مناطق را نیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/گ

۳ دفتر تسهیل گری در اهواز راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.