رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: کاچی از غذاهای سنتی ابوزیدآباد آران وبیدگل در شورای سیاستگذاری و ثبت میراث ناملموس کشور به میزبانی استان اردبیل تایید و ثبت ملی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید نوری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: کاچی از غذا‌های سنتی ابوزیدآباد در شورای سیاستگذاری و ثبت میراث ناملموس کشور به میزبانی استان اردبیل تایید و ثبت ملی شد.

مجید نوری افزود: شماره ثبت این اثر ناملموس ملی با امضای رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تا ۲ ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: مواد اصلی کاچی شامل بلغور ذرت، گندم، گوشت، پیاز، کشک و دنبه گوسفند برای پذیرایی از مهمانان در زمستان پخته و به صورت دست جمعی تناول می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از پیگیری‌ها برای ثبت ملی گویش محلی ابوزیدآبادی در شورای ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر داد وگفت: پرونده گویش موسوم به بیذُوُی برای گذراندن فرایند قانونی به تهران ارسال شده است.

شهر ابوزیدآباد در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی آران و بیدگل قرار دارد.

آران و بیدگل با ۱۴۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در شش کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/م

 

ثبت ملی روش پخت غذای سنتی کاچی ابوزیدآباد آران وبیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار