در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حذف یا کوچک‌سازی دفتر امور زنان آموزش و پرورش منطقی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حذف یا کوچک‌سازی بخش امور زنان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حذف یا کوچک‌سازی دفتر امور زنان آموزش و پرورش منطقی نیستفاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف دفتر امور زنان در آموزش و پرورش و جلوگیری از این موضوع اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در این مورد داشتیم قرار بر این بود که در چارت جدید آموزش و پرورش جایگاه جدیدی برای دفتر امور زنان در نظر گرفته شود و حذف به هیچ عنوان مطرح نبود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت کارکنان آموزش و پرورش  را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و تعداد دانش‌آموزان دختر هم بالاست بنابراین حذف این دفتر به هیچ عنوان منطقی نبوده و طی مذاکراتی هم که انجام دادیم ارتقا این بخش را به ما قول دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه به طور مشخص صحبتی از حذف دفتر زنان نشده است، گفت: اما اگر مسئولان قصد چنین اقدامی داشته باشند باید نسبت به این تصمیم  خود پاسخگو باشند چرا که این کار به هیچ عنوان با ماهیت آموزش و پرورش سازگار نیست.

منتظر ارتقا جایگاه دفتر زنان در آموزش و پرورش هستیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: منتظر ارتقا دفتر امور زنان در آموزش و پرورش هستیم؛ همانطور که در دیگر وزارتخانه ها که حتی جمعیت بانوان آن کمتر از آموزش و پرورش بوده این فرایند در حال انجام است؛ به عنوان مثال در وزارت نفت که نسبت جمعیت زنان به مردان بسیار کمتر از آموزش و پرورش بود جایگاه این دفتر و رسیدگی به امور بانوان ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها در زمان وزارت آقای بطحایی حاکی از حذف نشدن این دفتر و ارتقا جایگاه آن بود گفت: این موضوع را از سرپرست هم پیگیری می‌کنیم چرا که این دفتر باید با استقلال بیشتری فعالیت کند و اگر بنابر کوچک‌سازی یا حذف هم است برای امور زنان نباید چنین تدبیری اندیشیده شود به همین دلیل این موضوع را از جایگاه یک نماینده به‌طورحتم پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار