آمار عجیب و غریب از گرانی مسکن

بانک مرکزی از رشد ۱۰۶.۷ درصدی قیمت مسکن در تهران طی بهار امسال خبر داد و اعلام کرد معاملات مسکن تهران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴۴.۸ درصدی داشته است.

آمار عجیب و غریب از گرانی مسکنبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان با رشد ۵.۶ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان افزایش یافته است.

بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با ۲۷ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان مربوط به منطقه یک است، فروردین سال گذشته متوسط قیمت در این منطقه ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان بود. منطقه ۱۸ نیز با ۵ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان کمترین قیمت متوسط هر مترمربع آپارتمان را در خردادماه داشته است.

در منطقه ۱۵ متوسط قیمت مسکن از ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان با ۷ صدم درصد رشد منفی به ۷ میلیون و ۵۳ هزار تومان کاهش یافته است. تعداد معاملات مسکن نیز در بازه مورد اشاره با رشد منفی ۵۰.۲ درصدی از ۱۲ هزار و ۳۱۷ فقره به ۶ هزار و ۱۲۷ فقره کاهش یافته است. بیشترین معاملات مسکن در خردادماه امسال مربوط به منطقه ۵ با ۸۴۵ فقره و کمترین معاملات متعلق به منطقه ۹ با فقط ۵۵ فقره بوده است. همچنین ارزش معاملات مسکن در خردادماه مطابق آمار وزارت راه بالغ بر ۶۸۸۰ میلیارد تومان بوده است.


بیشتر بخوانید: دلار چه بر سر بازار مسکن آورد؟


رشد ۲۳ درصدی اجاره بها در تهران

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی نیز به‌تازگی آمار تحولات مسکن را منتشر کرده که با آمار وزارت راه و شهرسازی مغایرت‌هایی را دارد. مطابق آمار منتشرشده بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خردادماه امسال ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که حدود ۱۲۵ هزار تومان با آمار وزارت راه تفاوت دارد.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۸، به ۶ هزار واحد مسکونی رسید که این رقم نسبت به ماه قبل ۵۰.۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۹.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۹ و ۱۰۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش نرخ اجاره بها نیز در تهران طی خرداد ماه ۲۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته و این رقم برای کل مناطق شهری کشور ۲۰.۷ درصد بوده است.

رشد ۱۰۶ درصدی قیمت مسکن در تهران طی بهار امسال

آمار سه ماهه نخست سال جاری نیز نشان می‌دهد کل معاملات مسکن انجام شده در تهران طی این دوره ۲۱ هزار و ۵۳۷ واحد بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴۴.۸ درصدی داشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز در بهار امسال به ۱۲ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسیده که حاکی از رشد ۱۰۶.۷ درصدی قیمت مسکن در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

منبع: تسنی

انتهای پیام/

رشد ۱۰۶ درصدی قیمت مسکن در تهران طی بهار امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.