درخواست عراق از واشنگتن برای ارائه مدارک در خصوص ادعای جدید آمریکا

عراق از واشنگتن خواست در خصوص ادعای جدیدش در ارتباط با اینکه حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان از عراق صورت گرفته، مدرک ارائه دهد.

درخواست عراق از واشنگتن برای ارائه مدارک در خصوص ادعای جدید آمریکایی هابه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه السومریه، در پی ادعای مقامات آمریکایی در خصوص اینکه حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان از عراق صورت گرفته، یک مقام عراقی امروز شنبه اعلام کرد این کشور از واشنگتن خواسته تا اسناد و مدارک خود را در خصوص این ادعا ارائه دهد.

این منبع در ادامه افزود: اطلاعاتی که بیان می‌کند این پهپاد‌ها از عراق برخاسته اند و پایگاه‌های سعودی را هدف قرار داده اند، از شنبه هفته گذشته از زبان مقامات آمریکایی به دست دولت عراق رسید. عراق خواهان ارائه مدرکی است که این را ثابت کند تا بدین وسیله بتواند آن را مورد پیگیری قرار دهد.

شبکه سومریه در ادامه به نقل از این منبع عراقی نوشت: واشنگتن هیچ تصویر هوایی و هیچ مدرک ملموسی از رادار‌ها و یا شواهد دیگر ارائه نداده است. ارتش عراق نیز رصد هرگونه فعالیتی را در مرز‌ها با عربستان تکذیب کرده است.

او در ادامه گفت: عراق همچنان منتظر دلیلی برای اثبات این مسئله است.

گفتنی است پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت حملات پهپادی به تأسیسان نفتی و خط لوله نفت عربستان که ماه گذشته میلادی انجام شد، نه از یمن بلکه از عراق صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار