احتمال فعالیت مشترک روسیه و ژاپن در زمینه انرژی هسته‌ای

ولادیمیر پوتین اعلام کرد ممکن است کشورش با ژاپن، فعالیت‌های مشترکی را در زمینه انرژی هسته‌ای آغاز کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز شنبه در اظهاراتی پس از گفتگو با آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد روسیه در حال بررسی امکان انجام فعالیت‌های مشترک با ژاپن در زمینه انرژی هسته‌ای در کشوری سوم است.

پوتین گفت: روس اتم (شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روسیه) به تلاش‌ها برای از میان برداشتن پیامد‌های ناشی از حادثه فوکوشیما ادامه می‌دهد. ما همچنان در حال کار بر روی مجموعه‌ای از ابتکار عمل‌ها در ارتباط با پردازش دوباره سوخت هسته‌ای مصرف شده و امکان فعالیت در کشوری سوم هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با تمجید از تلاش‌های وزیر خارجه دو کشور ژاپن و روسیه گفت روسیه و ژاپن شاهد پیشرفتی در گفت‌و‌گوهایشان در خصوص پیمان صلحی هستند که دیرزمانی بود که انتظار آن می‌رفت.

پوتین گفت: ما آشکارا با آقای آبه در خصوص مشکلات پیمان صلح گفت‌وگو کردیم. ما به شکل مثبتی مشاهده کردیم وزرای خارجه دو کشور گفت‌گویی اساسی را در این خصوص انجام دادند؛ مسئله‌ای که برای دو کشور بسیار پیچیده و حساس است. این گفت‌وگو ادامه پیدا خواهد کرد.

گفتنی است آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن نیز در دیدار با پوتین گفته بود شاهد رویکردی مثبت در روابط ژاپن و روسیه در تمامی زمینه‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار