قیمت خرید بذر صیفی جات جنوب کرمان اعلام شد

کشاورزان بذرسبزی و انواع سیفی جات را از شرکت‌های معتبر و با نرخ اعلام شده از سوی سازمان خربداری کنند تا دست دلالان کوتاه شود.

قیمت خرید بذر صیفی جات جنوب کرمان اعلام شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بخش عمده‌ای از بذور هیبرید سبزی و صیفی قابل کشت و مورد نیاز کشور، وارداتی می‌باشد و همه ساله توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌های مجاز وارد کشورمی شود.

وی افزود: ازطریق نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های استانی به نقاط مختلف کشور حمل و در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: از سال قبل به دلیل تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی، تغییرات نرخ ارز، مشکلات مبادله ارز، خرید، ترخیص و توزیع برخی از نهاده‌ها با تأخیر انجام شده و با بروز خلاء کالای مورد نیاز و تقاضا، زمینه سوء استفاده شبکه‌های دلالی و افراد سودجو فراهم گردیده که در نهایت با ایجاد تبلیغات کاذب، موجب تغییر و نوسانات قیمت، ایجاد بازار سیاه، جعل و تقلب و تحمیل خسارت جبران ناپذیری می‌گردند..

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: برابر نیاز و تقویم زراعی بذر مورد نیاز محصولات سبزی و صیفی و جالیزی از جمله پیاز، گوجه فرنگی و خیار، هندوانه از طریق شرکت‌های وارد کننده به اندازه کافی تامین و با حمل به منطقه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و کشاورزان تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرند.

رستگاری گفت: بذر مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و عوامل مرتبط با شرکت‌های وارد کننده که لیست آن‌ها از طریق این سازمان اطلاع رسانی می‌گردد با فاکتور فروش خرید و دریافت کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای تامین بذر مورد نیاز با حصول اطمینان از اصالت و لیبل بذر و بسته بندی از ارقامی که توصیه و اطلاع رسانی می‌گردد خریداری و از خرید و کاشت ارقام ناشناخته جدا خودداری نمایند.

رستگاری افزود: با توجه به کمبود بذر پیاز مینروا (مشکلات ناشی از ترخیص، عدم امکان مبادله قیمت شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده) تعدادی از افراد سودجو از طریق کشور عراق، امارات و پاکستان با جعل لیبل بسته بندی اقدام به فروش بذر تقلبی نموده اند، که کشاورزان بایستی از خرید خودداری و اگر کسی هم خریداری نموده می‌تواند از طریق قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی پیگیری کند.

مدیر زراعت سازمان بیان کرد: بسته بندی بذر مینروا اصلی شامل قوطی با لیبل پررنگ ENZA ZADEN، سطح مقطع انتهای قوطی دارای دایره‌های موج دار و انتهای قوطی خمیدگی دارد و در نوع قوطی تقلبی که کوتاهتر می‌باشد، لیبل کمرنگ، و انتهای قوطی صاف و بدون خمیدگی می‌باشد.

وی گفت: از نمایندگی و عوامل توزیع فعال عمده، شرکت‌های فلات، شیمی یزد، بهتا، مواد زراعی، بذرایرانیان و گل سم در جنوب کرمان هستند که عمده بذر هندوانه، گوجه فرنگی و پیاز را تامین و با قیمت مصوب توزیع می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان با اشاره به قیمت عمده فروشی اقلام عمده بذور قابل توصیه برخی از محصولات افزود: بایستی عوامل با قیمت درج شده به فروش برسانند.

رستگاری قیمت عمده فروشی بذور برخی محصولات سبزی صیفی را به شرح ذیل اعلام کرد:


۱. بذر پیاز سوبرانا هر قوطی ۵۰۰ هزار تومان.


۲. بذر پیاز سایروس هر قوطی ۸۱۰ هزار تومان.


۳. بذر پیاز هیبرید ۴۰۴۳ هر قوطی ۸۲۶ هزار تومان.


۴. بذر پیاز افریگرو هرکیلو ۴۳۱ هزار تومان.


۵. بذر خیار رویال هرقوطی ۲۹۰ هزار تومان.


۶. بذر خیار سهیل هر عدد ۲۱۰۰ ریال.


۷. بذر خیار سالار هر عدد ۳۸۸۰ ریال.


۸. بذر هندوانه کریسمون میکادو هر کیلو ۲۳۹۸۰۰۰ تومان.


۹. بذر هندوانه میکادو هر کیلو ۲۰۳۵۰۰۰ تومان.


۱۰. بذر گوجه فرنگی سانسید ۶۱۸۹ هرقوطی یک میلیون تومان.


۱۱. بذر گوجه فرنگی متین هرقوطی ۵ هزارتایی ۵۰۴ هزارتومان.


۱۲. بذر گوجه فرنگی ایدن هر پاکت ۱۰۰ هزارتایی ۵۸۵ هزارتومان.


وی اضافه کرد: با ارسال و تحویل سهمیه بذر پیاز سایروس، ویکتوریا و وکیما در منطقه اطلاع رسانی انجام و قیمت‌ها به‌طور مستمر از طریق شبکه، کانال‌های اطلاع رسانی و مراکز جهاد کشاورزی اعلام می‌گردد.

وی در پایان به کشاورزان جنوب کرمان توصیه کرد: با مشاهده هر گونه موارد تخلف و یا انحراف از قیمت‌های اعلامی موضوع را از طریق مراکز جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و همچنین تماس با شماره تلفن‌های


۰۳۴۴۳۲۶۱۳۱۷،

۰۳۴۴۳۲۶۱۳۱۸،

۰۳۴۴۳۲۶۰۰۱۳

اعلام و پیگیری نمایند.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
قیمتها با این قیمت ها خیلی فرق داره
آخرین اخبار