در ۳ ماهه نخست امسال؛

کاهش ۴۲ درصدی واردات کالا به فارس

مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: واردات کالا به استان فارس از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش یافت.

خداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،گفت: در سه ماهه نخست امسال مقدار دو هزار و ۷۵۵ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

وی افزود: این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۳۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی ادامه داد: کالای وارداتی از ۲۵ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، آلمان –ترکیه-دانمارک- پاکستان، هند، اسپانیا، تایلند، انگلستان، مالزی اشاره کرد.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۵۸ هزار و ۴۲۲ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۶۱ نفر ایرانی و ۱۹ هزار و ۶۱ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

وی همچنین افزود: تعداد ۶۸ هزار و ۳۳۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۷ نفر ایرانی و ۱۸ هزار و ۶۵۴ نفر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۱۴۵ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۱۲۴۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.
انتهای پیام/م

واردات دو هزار و ۷۵۵ تن کالا به استان فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار