مشارکت مردم لازمه استاندارد سازی در جامعه

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی  استان همدان گفت:با مشارکت مردم استاندارد سازی آسانسورها و زمین های بازی کودکان در استان سرعت یافت.

مشارکت مردم لازمه استاندارد سازی در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مددی،مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی  استان همدان در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان با بیان اینکه ۵۰ استاندارد ملی کشور در استان همدان امسال بازنگری شده است افزود: بازنگری‌ها در ۵ مرکز استاندارد

مدیرکل استاندارد همدان بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای ارتقای کیفیت محصولات داخلی را استانداردسازی دانست و گفت: مشارکت مردم این روند را آسان می‌کند.

محمد مددی گفت: استاندارد با وجود اینکه نهادی تخصصی است اما به شدت نیازمند همراهی و مشارکت مردم است.

او اضافه کرد: هم اینک جمعی از نخبگان علمی، اعضای هیات علمی و دانشجویان و اساتید دانشگاهی در رشته ها مختلف و صاحبان صنایع با استاندارد ارتباط تنگاتنگ داشته و در فرایند تهیه و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و طرح های تحقیقاتی با ما همکاری می کنند.

مددی گفت: استاندارد سازی موضوعی کلیدی در چرخه اقتصادی است و این مهم نفوذ و ریشه عمیقی در رونق تولید و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی دارد.

او استاندارد را اداره ای قدیمی دانست که امروز با زیرساختهای گسترده و قوی برای حمایت از تولید و اشتغال و دفاع از حقوق مصرف کنندگان تلاش می کند.

مددی به درهم تنیدگی استاندارد و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این مهم توسط رهبر معظم انقلاب به خوبی در سیاستهای ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی تبیین شده است.

مدیر کل استاندارد همدان به دستاوردهای این اداره در سطح استان اشاره کرد و گفت: هفت آزمایشگاه فعال و بروز در سطح استان فعال است و به بخش های صادرات، واردات و تولید خدمات می دهد.

او از راه اندازی ۲۲ آزمایشگاه همکار استاندارد خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای حمایت از بخش خصوصی و نخبگان علمی و همچنین اجرای سیاستهای اصل ۴۴ اجرا شده است.

مددی استاندارد سازی را بهترین راهکار ارتقای کیفیت محصول دانست و گفت: توسط ۴۱۰ مدیرکنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد به طور مستمر بر فرایند تولید و توزیع نظارت می کنیم.

مدیرکل استاندارد همدان به مشارکت مردم با سازمان استاندارد تاکید کرد و افزود : نقش استاندارد سازی در اقتصاد استان با همکاری دانشگاه بوعلی در قالب یک طرح پژوهشی ارزیابی شده و استاندارد دست همه افراد صاحب نظر و توانمند را به گرمی می فشارد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی  استان همدان از اجباری بودن استاندارد ایمنی برای آسانسورها هم خبر داد و افزود: همه ساختمان ها در هنگام پایان کار باید استاندارد اجباری آسانسور را داشته باشد.

استان بررسی شده‌است تا تولیدات کشور با کیفیت بهتر وارد بازار شود.

مددی با بیان اینکه در استان همدان بیشترین صدور تایید استاندارد تجهیزات شهر بازی را در کشور داشته ایم افزود: مرداد امسال پس از ۹ مورد بازرسی و رفع نواقص، تله کابین همدان هم مجوز استاندارد را کسب کرد.

او  افزود : از اواخر سال ۹۳ برای کار تله کابین و تله استیل ها در کشور ما تایید استاندارد اجباری شد .

مددی  افزود:در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۵ گواهی اولیه و ۶۵ مورد هم گواهی اجباری استاندارد برای آسانسورها استان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی  استان همدان گفت: با اشاره به اینکه ۴۱۰ مدیر کنترل کیفی در واحد‌های تولیدی استان فعالیت می کنند اضافه کرد : در شش ماهه نخست امسال  ۲۸پروانه استاندارد اجباری صادر شده است .در استان طی شش ماهه نخست صادر کرده ایم.

مددی از تمدید ۱۳ پروانه کاربرد نشان استاندارد واحد‌ها پس از ۳ سال اعتبار آن هم خبر داد و گفت: ۲۶ پروانه کاربرد استاندارد استان در ۶ ماهه نخست امسال باطل شده است و  ۵ پروانه نشان استاندارد تشویقی هم صادر شده است .

۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد نامگذاری شده و "استانداردهای ویدئویی خالق صحنه های جهانی" شعار این مناسبت بین المللی است فیلم این شعار توسط یک جوان ایرانی ساخته شده که مایه افتخار برای کشورمان محسوب می شود.

۱۶۳ کشور عضو سازمان جهانی Iso است و ایران در رتبه ۲۱ جهان  و رتبه سوم آسیا  قرار دارد.

انتهای پیام/ا


مشارکت مردم روند استانداردسازی تولیدات داخلی را آسانتر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار