انجام واکسیناسیون تعداد زیادی زائر حج تمتع در خراسان رضوی

نماینده مرکز پزشکی حج وزیارت کشور در خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون ۸۴ درصد زائران متقاضی سفر حج در این استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مجتبی احمدی  نماینده مرکز پزشکی حج وزیارت کشور در خراسان رضوی گفت: شمار زائران حج تمتع امسال از این استان ۹ هزار و ۶۵ نفر است که ۵۴ درصد آنان را زنان و ۴۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از این شمار به صورت کامل انجام شده و بقیه نیز در مراحل نهایی اتمام واکسیناسیون قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد زائران از مشهد و نیمی از دیگر شهرستان‌های استان امسال به سفر حج اعزام می‌شوند. در مجموع ۳۲ پزشک شامل ۱۱ پزشک زن و ۲۱ پزشک مرد امسال زائران خراسانی خانه خدا را همراهی می‌کنند.

احمدی  افزود: امسال ۶۵ کاروان حجاج خانه خدا از خراسان رضوی اعزام می‌شوند و هر پزشک درمان و ارائه خدمت به حدود ۳۰۰ زائر را بر عهده دارد. برای همه پزشکان اعزامی نیز جلسات بازآموزی بیماری‌های شایع برگزار شده و بر همین اساس روند واکسیناسیون زائران باقیمانده نیز با توجه به عدم کمبود واکسن در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۴۰ نفر در قالب دو گروه آشپرخانه مرکزی به حج امسال اعزام می‌شوند. پیرترین زائر اعزامی حج امسال از خراسان رضوی ۱۳۹۳ سال و جوان‌ترین ۱۱ سال دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۷۲ درصد زائران بالای ۴۰ سال دارند. در معاینات و کنترل‌های انجام شده مشخص شد بیماری‌های شایع در بین زائران حج امسال، پیش از سفر به ترتیب شامل دیابت، فشار خون و بیماری‌های گوارشی است.

۱۷ تیر جاری نخستین کاروان زائران خانه خدا از ایران به این سفر معنوی اعزام می‌شوند و ۲۲ تیر نخستین کاروان از خراسان رضوی راهی این سفر می‌شود.
 
انتهای پیام//م.پ
 

واکسیناسیون اکثر زائران حج تمتع در خراسان رضوی انجام شد

برچسب ها: هلال احمر ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.