رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان هرمزگان:

نداشتن سالن اختصاصی مهمترین مشکل ورزشکاران نابینا و کم بینا است

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان هرمزگان گفت: نداشتن سالن اختصاصی و عدم حمایت مسئولان از مهمترین مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا است.

محمد جاودان رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،گفت: نداشتن سالن اختصاصی و عدم حمایت مسئولان از مهمترین مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۵۰ ورزشکار به صورت بیمه شده و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان سالن اختصاصی ندارد و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان هم متاسفانه مکان مناسبی را برای تمرین در اختیار ورزشکاران قرار نمی‌دهند.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان گفت: مسئولان به سختی و در ساعاتی نامناسب (صبح زود، ظهر و آخر شب) سالنی را هماهنگ می‌کنند که با توجه به شرایط خاص ورزشکاران نابینا و کم بینا شرایط تمرین بسیار سخت و دشوار می‌شود.

محمد جاودان با اشاره به اینکه ورزشکاران استان با تمامی مشکلات در مسابقات کشوری افتخار آفرینی می‌کنند، افزود: از مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان انتظار داریم نگاه خود را به ورزشکاران نابینا و کم بینا تغییر دهند و در حد ممکن از آن‌ها حمایت کنند.

وی گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینا استان در شش رشته گلبال، دوومیدانی، شطرنج، فوتبال پنج نفره، شنا و جودو در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و قشم فعالیت می‌کنند.

اضافه می‌شود که ورزشکاران نابینا و کم و بینای هرمزگانی هفته گذشته در مسابقات دوومیدانی جوانان کشور در سنندج موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ شدند.

در رقابت‌های بخش پسران تیم هرمزگان با ۲ مدال طلا، ۲ نقره، ۱ برنز، یک عنوان چهارمی و کسب ۲۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و در بخش دختران هم تیم استان با کسب ۱ مدال طلا، ۲ نقره، ۱ برنز و یک مقام چهارمی در جایگاه ششم قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

ورزشکاران نابینا و کم بینای هرمزگانی نیازمند حمایت مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.