منصوری خبر داد

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار منابع بانکی به توسعه روستایی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار منابع بانکی به توسعه روستایی در کشور در سال گذشته خبر داد.

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار منابع بانکی به توسعه روستاییبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) که صبح امروز (یکشنبه ۹ تیر ماه) برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر روستا‌ها به سبک جدیدی از مداخلات اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کردند که امیدواریم به یک الگو تبدیل شود، اظهار کرد: نظارت و مستندسازی، از اشتغال‌های روستایی می‌تواند آن‌ها را تبدیل به یک الگوی موفق کند که در جامعه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: از سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار منابع بانکی برای توسعه روستایی در نظر گرفته شد که توزیع این وام را دولت به وزارت کار واگذار کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وام یکی از ابزار‌های فرعی است، ادامه داد: اصل قضیه مداخلات توسعه‌ای است، به همین دلیل کسب و کاری که با وام شروع می‌شود، پایدار نیست.

منصوری با اشاره به وجود ۴۴ هزار روستای شناخته شده در کشور افزود: ابتدا قرار بود که به همه آن‌ها ورود کنیم، اما تصمیم بر آن شد روستا‌هایی که قابلیت فعالیت اقتصادی دارند را شناسایی کنیم که در این راستا حدود ۵ هزار روستا شناسایی شدند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با سازمان برنامه و بودجه نیز هماهنگ کردیم و وزارت کار قرار نیست مداخله کند و در این راه نیازمند نهاد‌های تسهیل‌گر مانند بنیاد برکت هستیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس توافق کردیم که بخشی از کار را به صورت مشترک دنبال کنیم، افزود: منابعی که در اختیار داریم را باید با این بنیاد به اشتراک بگذاریم که تاکنون هماهنگی‌های خوبی انجام شده و بخشی از اعتبارات را نیز برای فعالیت نهاد‌های غیردولتی در نظر گرفته‌ایم.

منصوری بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری انجام شده که امیدواریم بستر‌های مؤثر اثربخشی در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار