برید لقمانی سرپرست دانشگاه یزد شد

برید لقمانی در مراسمی با حضور مسئولین استان به عنوان سرپرست دانشگاه یزد معرفی و از زحمات اولیاء قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه یزد با حضور مسئولین استان در سالن دکتر شاهی برگزار و از زحمات محمدصالح اولیا قدردانی و قاسم برید لقمانی به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی شد.

در این مراسم طی حکمی از سوی منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، قاسم برید لقمانی به عنوان سرپرست دانشگاه یزد معرفی و از محمد صالح اولیا به پاس شش سال ریاست دانشگاه یزد تجلیل شد.

از سوابق اجرایی بریدلقمانی می‌توان به مدیر گروه علوم کامپیوتر، معاون پژوهشی مجتمع علوم، معاون آموزشی پژوهشی دانشکده ریاضی، رئیس دانشکده ریاضی، دبیر هیأت ممیزه، عضو هیأت اجرایی جذب و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد اشاره کرد.

گفتنی است محمد صالح اولیا به عنوان معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو فعالیت خود را در این وزارتخانه ادامه می‌دهد.

اولیا دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته مهندسی صنایع ، کنترل کیفیت از دانشگاه بیرمنگام انگلستان بوده و علاوه بر موفقیت‌های متعدد علمی و پژوهشی، ریاست پارک علم و فناوری و دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه یزد را در کارنامه دارد.

حجت‌الاسلام مهدی حرزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه یزد شاخص‌ترین ویژگی مدیریتی اولیاء را آرامش حاکم بر دانشگاه دانست و افزود: برای دکتر اولیا آرزوی موفقیت در سمت جدید داریم و هرکس برای مدیریت می‌آید باید قدردان او باشیم.

وی موفقیت قاسم برید لقمانی را در سنگر خدمت و جهاد را بیش از پیش ازخداوند خواستار شد و تاکید کرد: استقلال دانشگاه را آرزومندیم چراکه اگر دانشگاه روی پای خود بایستد جامعه‌ای مستقل خواهیم داشت.

محمد صالح اولیا نیز در این مراسم با مرور بر فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و ... در دوران مدیریت خود گفت: دوران ۶۵ ماهه بسیار سریع گذشت که سیاست جدی دانشگاه در این مدت تعامل بیشتر با جامعه و اثربخشی در آن بود.

قاسم برید لقمانی نیز در این آیین ظرفیت های کنونی و برنامه های پیش روی سرپرستی خود را عنوان کرد و کاهش ۱۴ هزار دانشجو به ۱۲ هزار به منظور افزایش کیفیت علمی را مهمترین این برنامه ها دانست.

سرپرست جدید دانشگاه یزد تصریح کرد: دانشگاه یزد به لحاظ وجود اساتید خود در هیئت علمی در جایگاه خوبی نسبت به دانشگاه های دیگر قرار دارد.

دانشگاه یزد می‌تواند به عنوان دانشگاه مادر در استان فعالیت کند


محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه یزد با اعتمادی که بین مردم دارد می‌تواند به عنوان دانشگاه مادر در همه موضوعات استان نقش داشته باشد.

استاندار یزد با اشاره به فعالیت‌های خوب دانشگاه یزد در استان گفت: دانشجویان باید در مسائل روز جامعه و سیاست مشارکت داشته باشند و باید پیوند نزدیکی با مسائل جامعه برقرار کنند تا بتوانند با دریافت دانش در جامعه رسالت خود را به سرانجام برسانند.

وی محمد صالح اولیاء را فردی دغدغه‌مند به مسائل استان حتی قبل از تصدی ریاست دانشگاه دانست.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، ۶۸ مرکز آموزش عالی و حدود یکصد هزار دانشجو دارد که از این تعداد، حدود ۱۴ هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.

دانشگاه یزد افزون بر ۴۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۰۰ رشته تحصیلی دارد.


انتهای پیام/ ا

آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه یزد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
انشالله وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری شاهد تغیر و تحولات در دانشگاه هرمزگان باشیم