مایه کوبی بیش از ۱۸۴ هزار راس دام در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طی هفت روز کاری ۱۸۴ هزار و ۳۱۲ راس دام سنگین و سبک در این استان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی گفت: ۱۷۱ هزار و ۴۹۶ رأس از ۱۸۴ هزار و ۳۱۲ رأس دام مایه کوبی شده دام سبک و ۱۲ هزار و ۸۱۶ رأس نیز دام سنگین است.

وی با بیان اینکه مایه کوبان بخش خصوصی و دولتی زیر نظر اداره کل دامپزشکی ۱۶۲ بار به دامداری‌ها و روستا‌های استان برای واکسیناسیون مراجعه کرده اند اضافه کرد: در این طرح شهرستان قروه با ۳۴ هزار و ۴۸۴ رأس دام شامل ۳۴ هزار و ۲۶۱ رأس دام سبک و ۲۲۳ رأس دام سنگین بیشترین عملکرد را داشته است.

ورمقانی گفت: امسال اجرای مرحله نخست مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان از اول تیر سال جاری آغار شده است و انتظار می‌رود حدود ۸۵ درصد از جمعیت بیش از سه میلیون راسی دام استان بصورت رایگان زیر پوشش قرار بگیرد.

وی افزود: این مرحله با اولویت نقاط مرزی، گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، دامداری‌ها، میادین دام، پرواربندی‌ها، اطراف کشتارگاه‌های دام و روستا‌های پر خطر و پر تجمع دامی انجام می‌شود.

ورمقانی با بیان اینکه ۷۵ نفر مایه کوب مجرب و با تجربه در قالب ۳۲ گروه عملیاتی این طرح را انجام می‌دهند اضافه کرد: بیشتر این افراد از نیرو‌های بخش دولتی دامپزشکی هستند که از واکسن‌های با کیفیت داخلی و وارداتی جهت مایه کوبی دام‌های سنگین و سبک استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: بیماری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.