رئیس شبکه فن بازار ملی ایران مطرح کرد؛

انعقاد ۱۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه بین صنعت و پژوهشگران

خانلو گفت: در یک سال اخیر هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین صنعت و پژوهشگران منعقد شده است.

برپایی نمایشگاه تقاضا محور فن‌بازار‌ها در۲۷ تیرماهبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، میلاد صدر خانلو رئیس شبکه فن بازار ملی ایران در دوازدهمین نشست سراسری فن‌بازار‌های کشور ضمن بیان ضرورت ارائه رویکرد علمی به صنعت اظهار کرد: برای رونق تولید و تحقق شعار سال باید روابط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین صنعت و پژوهشگران در یک سال اخیر منعقد شده است، تاکید کرد: رونق تولید با توجه به رویکرد‌های علمی در کشور محقق می‌شود و این امر نیازمند پیوند میان صنعت و دانشگاه است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت شبکه فن‌بازار ملی ایران در ۲۰ استان کشور و نیز فعالیت یک فن بازار تخصصی در صنعت گاز گفت: در اجلاس اخیر اسکاپ (کشور‌های کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا و پاسیفیک) در خرداد ماه امسال نیز با ابتکار ایران و تلاش علمی ۶ ماهه، از شبکه استارت آپی آسیا و اقیانوسیه با عنوان اپک استارت‌آپ رونمایی شد.

رئیس شبکه فن بازارملی ایران اظهار داشت: در قالب این شبکه، تمام استارتاپ‌ها می‌توانند ارتباط و هم‌افزایی داشته باشند و خدمات مشاوره و منتورینگ دریافت کنند.

در ادامه نشست اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: رویکرد سازمان صنایع کوچک، توسعه و نفوذ فناوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

وی افزود: ظرفیت‌های ایجاد شده در شهرک‌های فناوری، مراکز خدمات فناوری و همکاری با پارک فناوری پردیس در ایجاد فن‌بازار‌های منطقه‌ای، از جمله اقدامات انجام شده در پیوند صنعت با رویکرد‌های پژوهشی‌ست که در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

کمال محمدی مشاور رئیس مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری هم در این نشست از برپایی نمایشگاه تقاضا محور فن‌بازار‌ها در ۲۷ تیرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران خبر داد.

وی اظهار داشت: قرار است در این نمایشگاه شرکت‌ها و صنایع مختلف، نیازمندی‌های خود را در عرصه فن‌بازار اعلام کنند و فناوران با بررسی ظرفیت خود، این تقاضا‌ها را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

ضرورت تقویت روابط بین صنعت و دانشگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۸
كجا از اين قراردادا ميبندن من خودم هزار تا اختراع دارم كه چك سفيدم ميدم كه هر كدوم يه ميليارد دلار كمتر فروخت بذارن اجرا و منو بندازن زندان و خرج بعضياشون يه ميليون هم نميشه فقط جا ميخواد
آخرین اخبار