چهار هزار سیل زده مازندران به خانه هایشان برگشتند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت بازسازی چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در استان پایان یافته و خانواده‌های مالک به خانه هایشان بازگشته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: برابر وعده‌های داده شده توسط استاندار به رییس جمهوری و برنامه زمان بندی اعلام شده، اولین واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل زده استان هم طی روز‌های آیندده طی مراسمی بهره برداری و تحویل مالک آن خواهد شد.

وی از تمامی افرادی که در تمامی لحظات بروز سیل و پس از آن در بازسازی مناطق سیل زده حضور فعال و موثر و چشمگیری داشتند قدردانی کرد و گفت که حل مشکلات سیل زدگان از جمله بازسازی و ساخت خانه‌های آسیب دیده جز با همفکری، همدلی و اتحاد آحاد مردم و مسئولین دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر نبود.

رازجویان افزود: در حوادث سیل اخیر نقش نهاد‌هایی همچون سپاه، ارتش، بسیج، قرارگاه‌های جهادی و ائمه جمعه و جماعات در سرعت بخشیدن به بازسازی هرچه زودتر مناطق سیل زده غیرقابل انکار بوده است.

مازندران نخستین نقطه در کشور بود که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ سیل ویرانگری را تجربه کرد، سیلی که بعد‌ها نیمی از استان‌های کشور را درگیری خود نمود.

علاوه بر سیل و سیلاب اواخر اسفند، شهروندان مازنی فروردین ماه ۹۸ نیز بار دیگر در کنار میزبانی از گردشگران نوروزی شاهد جاری شدن سیل و سیلاب در مناطق مختلف بودند به گونه‌ای که در این دو مرحله ۱۳ شهرستان استان درگیر بحران شدند و برابر برآورد‌های صورت گرفته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد شد.

برابر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اثر سیل به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد ۵ هزار و ۵۵۰ واحد نیازمند تعمیر و بازسازی بودند که تاکنون کار چهار هزار واحد پایان یافته و قرار است تا پایان تیر ماه بازسازی بقیه واحد‌ها هم تمام شده و تحویل مالکان شود.

همچنین میزان خسارت سیل به ۶۷۰ واحد مسکونی در مازندران هم به حدی بود که کارشناسان آن‌ها را به عنوان واحد‌های خسارت دیده تخریبی معرفی کردند که کار ساخت آن‌ها در حال پیگیری است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران روز‌های پایانی خرداد ماه امسال اعلام کرده بود که کار آوار برداری ۳۰۰ واحد مسکونی تخریبی خاتمه یافته و عملیات ساخت ۲۵۰ واحد نیز شروع شد و در مراحل مختلف ساخت اعم از پی کنی تا اسکلت بندی قرار دارد.

انتهای پیام/پ

 

بازسازی مناطق سیل زده در مازندران

برچسب ها: سیل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.