طرح «سایت گردشگری و تفریحی جنگل حرا» برگزیده کشوری شد

طرح «سایت گردشگری و تفریحی جنگل حرا»، برگزیده جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌های کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علیرضا نصری فرماندار قشم گفت: طرح «سایت گردشگری و تفریحی جنگل حرا» در محور «منابع درآمدی پایدار، کارآفرینی و اشتغال روستایی» برگزیده ششمین جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌های کشور شد.

نصری افزود: سایت گردشگری و تفریحی جنگل حَرّای گورزین شامل ایجاد مسیر آسفالت به طول پنج کیلومتر، اسکله شناور، محوطه سازی، پارکینگ، ۱۲ غرفه صنایع دستی است.

وی گفت: ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در سایت گردشگری و تفریحی جنگل حَرّای گورزین مشغول به فعالیت هستند.

نصری افزود: این طرح با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سه هکتار ۲ سال پیش به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: استان‌های گیلان و بوشهر دوم و سوم شدند.

فرماندار قشم افزود: در طرح توسعه سایت گردشگری و تفریحی جنگل حرا گورزین نصب یک اسکله شناور دیگر پیش‌بینی شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نصری گفت: توسعه این سایت ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت بازدید گردشگران را به دنبال دارد.
فرماندار قشم افزود: نوروز امسال ۶۰ هزار نفر از سایت گردشگری جنگل حرا روستای گورزین بازدید کردند که نسبت به پارسال ۱۰۵ درصد افزایش دارد.

۱۳۰ طرح از ۲۳ استان کشور در دو محور «منابع درآمدی پایدار، کارآفرینی و اشتغال روستایی» و «عمران و خدمات روستایی» به جشنواره ارسال شد که ۴۶ طرح از ۱۹ استان به مرحله نهایی راه یافت.

در نهایت برگزیده طرح «سایت گردشگری و تفریحی جنگل حرا» طرح گرشگری روستای گورزین قشم و برگزیده طرح «عمران و خدمات روستایی» به گیلان رسید.

سایت گردشگری جنگل حرا گورزین در شش کیلومتری این روستا و ۶۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارد.
انتهای پیام/ر

 

توسعه گردشگری و اشتغال با بهره برداری از سایت گردشگری جنگل حرا گورزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.