پایش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در خمین

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین از پایش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون خبرداد.

پایش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در خمینجواهری سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از ابتدای آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، بیش از ۳۰ هزار نفر از این شهرستان معادل ۱۰۰ درصد جمعیت هدف شهرستان، در این طرح مشارکت کردند.

جواهری افزود: ۱۹ هزار و ۷۳۸ نفر از این افراد به مراجعه به مراکز بهداشتی میزان فشار خون خود را در سامانه سیب ثبت کردند و فشار خون ۱۱ هزار و ۶۶ نفر هم با مراجعه به ۳۲ پایگاه سیار توسط ۷۸ کاربر اندازه گیری شد.

وی اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۸۱ نفر در شهر و ۱۳ هزار و ۷۲۳ نفر در روستا‌های این شهرستان زیرپوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار گرفتند.

شناسایی ۱۱۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا در خمین

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین بیان کرد: از بیش از ۳۰ هزار نفر پایش شده ۳ هزار و ۶۲۰ نفر مشکوک به فشار خون بالا تشخیص داده و برای درمان و مراقبت به پزشک معرفی شدند و ۱۱۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا هم شناسایی شدند.

وی ادامه داد: فشار خون افراد در ۷۰ مرکز بهداشتی، درمانی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت و ۳۲ پایگاه سیار اندازه گیری می‌شودو و انتظار می‌رود تا پایان این طرح، فشار خون تمام افراد در نظر گرفته شده سنجش شود.

جواهری با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر همچون فشار خون بالا و دیابت آسیب‌های جبران ناپذیری را به بیماران وارد و هزینه‌های زیادی را به حوزه درمان کشور تحمیل می‌کند تصریح کرد: ۶ متخصص داخلی و قلب به منظور مراقبت و درمان بیماران شناسایی شده در کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) در نوبت‌های صبح و عصر به افراد معرفی شده خدمات ارایه می‌دهند.

وی تاکید کرد: مسئولان، دستگاه‌های دولتی، دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی، سازمان‌های مردم نهاد در اجرای کامل این طرح در خمین تعامل خوبی داشتند. 

مرحله اول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با محوریت اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه نسبت به فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد اجرا و مرحله دوم این طرح با محوریت اندازه گیری فشار خون از ۱۶ خرداد امسال آغاز شده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.