سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

۸ درصد جمعیت سنجش شده استان مرکزی فشارخون دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۸ درصد جمعیت سنجش شده استان مرکزی فشارخون دارند.

۸ درصد جمعیت سنجش شده استان مرکزی فشارخون دارندجمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با  در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:گفت: در طرح کنترل فشار خون در استان مرکزی مقرر شد فشار خون ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال اندازه گیری شود که تاکنون بیش از ۵۸ درصد از این جمعیت مورد سنجش قرار گرفتند که مشخص شد ۸ درصد این جمعیت بیماری فشار خون دارند و تحت درمان‌های مورد نیاز قرار گرفتند.

جمالیان افزود: میزان جمعیت دارای بیماری فشار خون جمعیت بالای ۳۰ سال استان مرکزی از گذشته تا کنون که مورد ارزیابی قرار گرفته اند ۱۶ درصد است.

وی تصریح کرد: بیماری فشار خون علائمی نداردو زمانی نمایان می‌شود که عوارض آن از قبیل عوارض قلبی عروقی، عوارض مغزی و عوارض کلیوی در بدن پدیدار شود.

شناسایی قبل از ایجاد عوارض برای بیماران هدف طرح ملی کنترل فشارخون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: طرح ملی کنترل فشارخون با این هدف شروع و اجرا شد که فشار خون قبل از ایجاد عوارض برای بیماران شناسایی شود و هزینه‌های بالای درمان را برای بیماران کاهش دهد.

وی بیان کرد: طرح ملی کنترل فشارخون تا پایان ۱۵ تیرماه در مراکز جامعه سلامت استان مرکزی ادامه دارد که به همراه آن قند خون، توده بدنی و معاینات روانپزشکی و تغذیه افراد هم بررسی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.