کنکور ۹۸/ بودجه بندی سوالات عمومی آزمون سراسری

بودجه بندی سوالات و تفکیک سوال‌های هریک از دروس عمومی کنکور ۹۸ از سوی طراحان سوال اعلام شد.

به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به رسم هر سال  بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر این هفته برگزار می‌شود و بیش از یک میلیون دانش‌آموز با سودای قبولی در دانشگاه‌ در کنکور سراسری شرکت کرده و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بر اساس مدل تعیین شده، کنکور سراسری در رشته‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجه و گروه هنر برگزار می‌شود، در این بین برای رشته‌های نظری دروس عمومی زبان‌های خارجه، عربی، دین و زندگی و ادبیات تعریف شده است تا داوطلبان علاوه بر پاسخ به سوالات دفترچه اختصاصی، پاسخگوی دفترچه عمومی هم باشند.

تعداد مجموعه سوالات دروس عمومی صد عدد است و هر درس ۲۵ سوال دارد؛ البته مدت زمان پاسخگویی برای هر درس متفاوت است و در این بین داوطلبان باید توجه داشته باشند که در زمان بندی مشخص ۷۵ دقیقه‌ای به سوالات دفترچه عمومی پاسخ دهند.

ادبیات

در درس ادبیات در مجموع باید در ۱۸ دقیقه به ۲۵ سوال جواب داد که به صورت تفکیکی سه سوال لغت، ۲ سوال املا، سه سوال تاریخ ادبیات، سه سوال آرایه‌های ادبی، پنج سوال زبان فارسی و ۹ سوال قرابت معنایی را شامل می‌شود.

کنکور 98/

دین و زندگی

در درس دین و زندگی که کمترین زمان پاسخگویی را با ۱۷ دقیقه به خود اختصاص داده است، ۱۳ سوال درباره آیات، سه سوال درباره احادیث، ۹ سوال مرتبط با متن، ۹ سوال دین و زندگی ۲، ۹ سوال دین و زندگی سه و هفت سوال دین و زندگی پیش دانشگاهی طراحی شده است.

کنکور 98/

عربی

در درس عربی ۲۵ سوال وجود دارد و داوطلبان باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه به سوالات این درس پاسخ دهند؛ به صورت تفکیکی پنج سوال در قسمت ترجمه، یک سوال در قسمت مفهوم، ۲ سوال در قسمت تعریب، ۹ سوال در قسمت درک مطلب، چهار سوال در قسمت مفهوم و درک متن، ۲ سوال قسمت حرکت‌گذاری، سه سوال در قسمت ترکیب صرفی و نحوی و هشت سوال در قسمت قواعد وجود دارد.

کنکور 98/

زبان خارجه

در درس زبان‌های خارجه که به مدت ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی به آن زمان دارید، چهار سوال قواعد یا گرامر، هشت سوال معنای واژگان، پنج سوال درک مطلب، هشت سوال از متن و سه سوال گرامری و ۲ سوال مربوطه به واژگان از متن وجود دارد.

کنکور 98/


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ تير ۱۳۹۸
زبان ٢٠ دقيقه نه ٢٥
آخرین اخبار