نائب رئیس هیات فوتبال قم عنوان کرد؛

تیم فوتبال صبای قم وجود خارجی ندارد

خازنی گفت: این تیم از جرگه رقابت‌های لیگ کشوری در همه رده‌ها خارج شده است و دیگر وجود خارجی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سید جواد خازنی نائب رئیس هیات فوتبال قم گفت: زمانی که تیم صبای قم از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرد، ما در مسابقات شرکت کردیم، ولی بعد از سقوط تیم به لیگ دسته دوم، در مسابقات حاضر نشده و از گردونه لیگ‌های کشوری خارج شد.

قائم مقام وقت باشگاه صبای قم یادآورشد: اگر این تیم خواهد در لیگ باشگاه‌های استان قم شرکت کند باید بدهی‌های خود را تسویه و پنجره نقل و انتقالات آن نیز باز شود.

وی ادامه داد: وقتی تیم در لیگ دسته دوم، شرکت نکنند طبق آیین نامه، به صورت اتوماتیک به دو دسته پایین‌تر سقوط می‌کند، یعنی تیم فوتبال صبای قم دیگر در لیگ دسته سوم هم نمی‌تواند حاضر شود، بلکه تنها راه حضور در لیگ استانی و با شرایط خاصی است.

وی ادامه داد: تیم‌های پایه صبای قم نیز با نام‌های افشید و مهام پلیمر در رقابت‌های در مسابقات حضور دارند و دیگر صبایی در کار نیست و این تیم در حقیقت وجود خارجی ندارد.

خازنی از تلاش برای حضور یک تیم از استان قم در لیگ دسته دوم کشوری خبر داد و گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان قول داده و هنوز هم به آن پایبند است که تیمی از قم در لیگ دسته دوم کشوری با ترکیب بومی حضور داشته باشد و رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

تیم فوتبال صبای قم در سال ۱۳۸۰ توسط شرکت باتری‌سازی نیرو تأسیس و در سال ۱۳۸۷ از تهران به قم منتقل شد. این تیم قبل از انتقال به قم، سابقه قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران در دوره ۸۴–۱۳۸۳، قهرمانی سوپر جام ایران و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود داشت.

در این تیم مربیان بزرگی مانند پرویز مظلومی، میلان زیوادینوویچ، مجید جلالی، محمدحسین ضیایی، فرهاد کاظمی، یحیی گل‌محمدی، فیروز کریمی، رسول کربکندی، محمود یاوری، عبدالله ویسی، محمد مایلی‌کهن، مهدی تارتار، علی دایی عبدالصمد مرفاوی فعالیت کردند.

این تیم در سال ۱۳۹۵ به لیگ دسته یک سقوط کرد و در سال ۱۳۹۶ نیز فصل بسیار ناکامی را در لیگ دسته یک پشت سر گذاشت و در نهایت به لیگ دسته دوم سقوط کرد. صبا باید سال ۱۳۹۷ در لیگ دسته دوم شرکت می‌کرد که به علت حاضر نشدن در مسابقات، طبق آئین نامه دو پله سقوط کرد.

انتهای پیام/ح

تیم فوتبال صبای قم وجود خارجی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار