رونمایی از Fast Share، سرسخت‌ترین رقیب اندرویدی AirDrop

گوگل از سرسخت‌ترین رقیب AirDrop و جدیدترین قابلیت ارسال فایل در اندروید Q با نام Fast Share رونمایی کرد.

معرفی رقیب اندرویدی سرسخت AirDrop به وسیله گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ارسال فایل‌ یکی از عملیات‌هایی است که تقریبا همه کاربران تلفن‌های همراه آن را انجام می‌دهند. هنگامی که برای اولین بار ارسال فایل از طریق وای‌فای در نرم‌افزارهایی مانند Zapya و SHAREit معرفی شد بسیاری از استفاده بلوتوث دست کشیدند زیرا سرعت این نرم‌افزارها بسیار بیشتر بود. علاوه بر این نرم‌افزارها در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اوس قابلیتی وجود دارد که از طریق وای‌فای به ارسال فایل می‌پردازد.

اگر از کاربران آیفون بپرسید که یکی از برنامه‌هایی که کار کردن با گوشی را راحت کرده‌ است نام ببرند به احتمال قوی بسیاری از آن‌ها به AirDrop اشاره می‌کنند. این برنامه به کاربران اپل اجازه می‌دهد به آسانی عکس، ویدیو، شماره تلفن و موارد این چنینی را با دارندگان محصولات اپل که در نزدیکی آن‌ها هستند به اشتراک بگذارند. خبر خوب این است که به زودی کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز به معادل این برنامه‌ دسترسی خواهند داشت. البته پیشتر اندرویدی‌ها نیز از نرم‌افزار Android Beam استفاده می‌کردند که توانایی مشابه دارد.

جانشین قابلیت Android Beam در اندروید Q

این شرکت در ابتدای سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد Android Beam که در واقع ورژن اندرویدی AirDrop است دیگر در اندروید Q پشتیبانی نخواهد شد. این مسئله برای بعضی تعجب آور بود زیرا بسیاری از این قابلیت برای ارسال سریع فایل‌های خود استفاده می‌کردند.  اما بر اساس اخباری که به تازگی در این باره منتشر شده است، گوگل در حال فعال‌سازی قابلیتی جایگزین است که به وسیله آن کاربران اندروید بتوانند مانند AirDrop به سرعت فایل‌های خود را به دیگر دستگاه‌ها ارسال کنند.


بیشتر بخوانید: شوکه کننده مثل همیشه؛ قیمت‌های نجومی گوشی‌های جدید اپل


معرفی Fast Share، سرسخت‌ترین رقیب اندرویدی AirDrop به وسیله گوگل

اکنون گوگل از قابلیت جایگزین Android Beam پرده برداشته است. قابلیت جدید این شرکت Fast Share نام دارد. این قابلیت به کمک بلوتوث بین دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده و پس از آن با استفاده از وای‌فای شروع به ارسال فایل‌ها می‌کند. این قابلیت توانایی به اشتراک گذاری عکس، آدرس اینترنتی، متن و دیگر فایل‌‌ها را دارد. البته همانند AirDrop و Android Beam لازم است هر دو دستگاه به این قابلیت مجهز باشند. هنوز گوگل به طور رسمی اطلاعاتی درباره این قابلیت منتشر نکرده است در نتیجه از زمان عرضه آن آگاه نیستیم.

انتهای پیام/

معرفی قابلیت Fast Share به وسیله گوگل

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار