انجام ۹۵۰ عنوان برنامه فرهنگی برای ترویج کتابخوانی در شهرستان های همدان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انجام ۹۵۰ عنوان برنامه فرهنگی برای ترویج کتابخوانی در شهرستان‌ های این استان خبر داد.

رشد 11 در صدی عضو فعال کتابخانه شهرستان همدان /برگزاری 950 عنوان برنامه فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عاطفه زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه نسبت به سال ۹۶ عضو فعال کتابخانه   ۱۱.۶ در صد رشد کرده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان  سال ۹۸ بیش از ۳۳ هزار نفر از شهرستان عضو کتابخانه‌ها شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۹۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه شهرستان انجام خواهد شد، گفت: نشست کتابخانه‌ها جلسات نقد کتاب، رونمایی از کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه این حوزه است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد: سال گذشته در هشتمین جشنواره کتابخانه رضوی استان همدان ۴۶ هزار نفر شرکت کردند که امیدواریم در نهمین جشنواره هم با استقبال خوب مردم مواجه باشیم.

حسین افشاری فرماندار همدان با اشاره به اینکه در استان همدان  کتاب و کتاب خوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ادامه داد:  متولیان امر با توجه به اهمیت این موضوع در این راستا فعالیت می‌کنند.

ویبا بیان اینکه برای ارتقای فرهنگ عمومی و کسب دانش نیاز به مطالعه بیشتر و صحیح است  اظهار داشت: داشتن مدرک تحصیلی مبنی بر داشتن علم و دانش نیست و مدرک و تحصیلات نمی تواند در رفتار انسان تاثیر گذار باشد.

فرماندار همدان با بیان اینکه برخورداری از  علم و آگاهی  می تواند  گزینه برتری برای  رسیدن به قله انسانیت و کاهش جرائم باشد افزود: با مطالعه بیشتر کتاب و حضور مستمر در مساجد می توان جرائم را تا حدودی کاهش داد.

افشاری  با بیان اینکه در سه سال گذشته ۵۵ طرح در اولویت شهرستان قرار گرفت گفت: ازاین تعداد امسال ۵ طرح به بهره برداری رسید که می‌توان به استخر بانوان و کلینیک الوند اشاره کرد.

وی افزود: افتتاح کتابخانه مریانج جزو اولویت‌های فرمانداری همدان است که بخشی از نقدینگی آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ب

رشد ۱۱ در صدی عضو فعال کتابخانه های شهرستان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.